Ny vecka, nya händelser

Jag som har haft det rörigt med många arbtesgivare - som vill ha mig på det ena efter det andra stället - har äntligen bestämt mig för att stanna kvar på Meca och Logent resten av sommaren och sedan ta tag i plugget i höst som det var planerat från början.
Däremot fick jag ett roligt samtal idag på kvällen. Min gamla arbetsgivare hade ringt mig under dagen och eftersom jag inte får ha telefonen på mig under arbetstid så provade jag ringa dem när jag slutade kl 17. Men efter många signaler klickade min trötta hjärna till - dem kanske hade slutat sitt jobb redan så jag får prova ringa dem imorgon istället.
Men jag hann inte. Han ringde upp mig senare under kvällen och frågade om jag ville ha ett extra knäck. Han vet redan att jag har sommarjobb osv.. Men så trodde han även att jag jobbade 7-16, men icke sa Nicke. Jag jobbar olika olika kvällar. Men jag fick extra knäcka nu denna vecka - tisdag och onsdag. Sen får jag även knäcka nästa vecka måndag - onsdag. Så det kommer bli tuffa veckor med att denna vecka jobba 8-17 för att hämta Julia, dumpa av henne hemma och sedan iväg till nästa 18-23,30. Men det är som R sa när jag svarade chockat om tiden, att det är bara dessa två dagar, sen får jag njuta dem andra två dagarna av lite ledigt och sedan på nästa vecka igen.
Men va fan! Cash is king!
 
Nu har jag verkligen ingen lust att sitta här och uggla längre, så jag tar min fortfarande snoriga näsa och bäddar ner mig i sängen istället. Jag har börjat testa KanJang för att se om den fungerar mot förkylning. Än så länge fungerar den inte (två dagars användning), men jag får nog ge det lite tid så får vi se om jag kan få vara frisk någon sommar!!
 
God natt och på återseende!
 
/Jojjo

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0