onsdag som känns som en måndag

Den här dagen var verkligen inte rolig att vakna till.. Regn, regn, regn.. Det positiva med regn är att svamparna i skogen kommer mer och mer samt att gräset här ute kan bli lite grönare istället för mer brun än grön.
Egentligen har jag ingen lust alls att jobba idag, den här veckan går jag 9-18 och det är så trist, jag är den enda som vill sitta ute på rasten och det är nästan ingen mer som har rast samtidigt som mig - förutom 3 gubbar och två ungtuppar som är jätte tråkiga.. Men jag får bita i det sura äpplet och se det som att vi får in mer till sparande för när jag börjar plugga om en månad.

Meningen var att jag skulle ha uppdaterat min blogg igår men datorn var död på morgonen så jag hade inte alls någon lust att sätta mig vid den andra utan det fick bli idag istället.

Helgen var helt underbar! Och jag vill ha en till helg som är likadan - lika fint väder - lika roligt - lika mysigt. Garanterat så ska vi köpa en riktig ring och madrass att ha efter båten. När vi åkte med en traktorslang efter så försvann man mer under vattnet än på vattnet, så vi måste hitta något som är täckt i botten och tänkte testa både madrassen och ringen innan vi funderar på om motorn heller inte orkar riktigt (det gick lite segt också). Men jag skyller på traktorslangen :)

Mina två älsklingar!
 
Det här är den mest absoluta, finaste båtslinga jag har varit med om. Det är som att ingenting annat finns!
 
Sen var vi även på Parken Zoo i lördags och hade det super mysigt med Julias gudmor och hennes man och söta son. Dinosaurierna är något att göra om igen, även fast jag inte blev jätte  förvånad eller så - så var dem ändå skapligt fränt gjorda.
Ni är dem bästa!
Nu ska jag ta och göra mig iordning inför dagens arbete och hoppas den går snabbt och lite lika segt som igår. Igår när jag nästan bara satt hela tiden för att det aldrig kom några ordar. Det var inte allt för skoj.
Det som gjorde det skoj var att lite papper och information kom på posten igår från skolan. Spännande! Nu längtar jag ännu mer tills jag börjar. Lite surt att sitta och pendla men det är samtidigt värt det i mina ögon när jag blir färdig!
 
Ha en bra dag trots vädret.
 
/Jojjo

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0