Söndag

Ja då var ännu en vecka slut och nästa vecka kommer krypandes för fort, precis som vanligt (:

Helgen har varit rätt okej faktiskt. Julia var sjuk i torsdags och fredags så hon fick vara hemma från dagis, hon hade bara förkylning men hostan var något förgäves hemsk så Jimmy tog henne till vårdcentralen i torsdags och det konstaterades bara extrem hosta, som tur var så var det inte värre än så, men vi var något så trötta alla 3 efter att hon höll oss vakna en hel natt av hostan. Så hostmedicin blev utskrivet och redan efter 2-3 dagar så är hon bättre. Så imorgon blir det åter till dagis igen.

Annars så har vi varit hundvakt hela helgen. Först hade vi Norton, men redan på lördag morgon så ringer H och talar om att vi måste åka in med Lucifer till Strömsholm för att han kräktes blod. Kul tänkte vi, vi som precis hade gått ut för att njuta av vädret i skogen med Norton. Så hem blev det direkt och sedan raka vägen till sjukan. Dem märkte inget större fel på honom och veterinären var först osäker på om det verkligen behövdes ett blodprov. Som tur var ändrade han sig och ville ha ett i alla fall. Så storasyster min (som jobbade (;) fick hjälpa oss att få ett prov åt veterinären. Efter 40 minuter får vi svar på att något är fel på honom och att H måste komma tillbaka med honom i nästa vecka. Hoppas bara Lucifer blir bra nu och att det inte kommer bli allt för jobbigt beroende på vad ultraljudet visar sen.

H var ju utomlands så när han kom hem så fick vi alla tre en sak var från honom.
Jimmy fick någonslags wiskey som han avgudar, jag fick också något liknande fast med hallonsmak och att den är god att antigen bara ha is i eller blanda ut med typ fruktsoda eller något liknande.
Mest av allt så gillar jag Julias klubba som hon fick (;



(Ps. nej det är inte en enda stor som vi alla trodde att det var, det var 15 st. sådana små i med alla dess olika smaker)

Sen är det den där vanliga frågan.. Så nu har jag berättat lite kort och snabbt om helgen.. Vad ska jag skriva nu då? S:

Imorgon börjar jag min braiga utbildning också inom lager och logistik på kunskapscompaniet. Så nu kan jag få truckkort och förhoppningsvis (!) ett jobb i vinter. Utbildningen är klar ganska så precis vid jul/mellandagarna och eftersom det är 4 veckors praktik innan den avslutas så vet jag att jag ska göra ett så gott intryck på platsen (var jag nu bestämmer mig att landa) att dem vill ha kvar mig (;

Nu är klockan redan 20, så nu ska jag ta och hämta min Cola och se om det finns något annat gott. Finns det inte blir det en tripp ner till Shell.
Ha en fortsatt bra söndag kväll alla där ute och att ni sover gott sen, ni som inte jobbar.

/Johanna

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0