Måndag åter igen..

..Helgen går alldeles för fort. Jag längtar redan till nästa helg, då ska vi vara hundvakt också så det ska bli intressant att se hur det kommer gå. Förvisso är den hunden ganska lätt att ha och göra med (förutom promenader i möte med andra hundar... Men det ska bli ändring på!) och Julia får känna på att ha hund här hemma.

I övrigt har det inte hänt mycket, som vanligt. Jag var med mormor min och handlade lite på stan idag, jag fick 3 nya t-shirts då några fler av dem jag inte använder kommer skänkas vidare till syster min. Så du vet nu Janina så har du några t-shirts du kan hämta här och göra dig av med några av dina gamla så du får plats i dina lådor nu. Sist var det trångt att ens få ut lådan och nu kommer det några till.. (;
Julia fick en ny t-shirt, nya fodrade byxor som behövs till vintern och den kalla hösten som kryper in sakta men säkert och så fick hon tydligen ett par vinterstövlar. Tanken var att jag ev. skulle lämna tillbaka dem då det är strl. 24 och hon har strl. 22 nu, nästan 23. Men dem var tvungna att sitta ihop med sån där plast grej som prislappar på kläder sitter fast med, och när jag skulle sätta på henne båda skorna för att sen bara ställa henne upp för att känna hur stora dem var så gick plastskiten av. Så tydligen blev dem köpta ändå. Hmp! Nåväl, man får väl räkna med sockor i också så dem kommer nog till användning. Hon gick lite med dem här hemma och hon tappade inte dem i alla fall så hon kommer kunna ha dem ändå.. Som tur är (:
Julia fick även en ny prinsess tavla i sitt rum och så fick hon lite vägg dekorationer idag. Mormor och jag kom överrens om att hon skulle köpa dem senare, närmare jul så att Julia skulle få dem som julklapp, men nästan väl vid kassan så skulle jag hämta dem ändå.
Resultatet blev detta:

Jag är riktigt nöjd ändå (:

Jag var även ut och sprang med Robin i skogen idag, vilket gick åt helvete bara för att Jimmy sa åt mig att äta en smörgås (en timme innan jag skulle iväg), vilket ledde till två smörgåsar och ett glas oboy. Resultatet blev håll och jag gick - sprang om vart annat på 2.5 km och Robin sprang iväg på 5 km. Jag hann så pass att jag sprang upp för halva Vilsta backen också och nästan ner igen när Robin kom springades.
Nästa gång ska jag inte äta så pass tätt inpå innan jag ska ut. Då springer jag hellre hungrig (:

Nu är kl 21.10 och jag ska ta och sätta mig och spela lite mer Battlefield med Jimmy och Micke, eventuellt Robin om han är inne också. Så ha en bra fortsatt måndagskväll alla där ute.

/Johanna

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0