Jag kom in! (:

Den goda nyheten idag: Jag kom in på lager och logistik utbildningen som börjar redan om 10 dagar. Så från måndag den 26e kommer jag ha fullt upp fram till nyårsafton. Jag hoppas jag hittar en praktikplats där jag trivs och dem trivs med mig så pass att jag får stanna kvar. Vad skönt det känns. Känslan var helt still tills man fick svaret idag på posten. Eftersom det var 25 st på informationsträffen och det var bara 20 platser så visste man inte om man skulle få den hemska chansen att vara en av dem 5 som inte fick plats. Jag hade turen med mig och det är jag riktigt glad för. Så nästa vecka ska jag spendera lite tid på en truck och "prova på" lite innan kursen börjar så man inte har ett helt blankt papper och känner sig korkad när man börjar. Första veckan på kursen är just att få truckkortet.

Annars är det lugnt och stilla. Väntar svar på en annan arbetsintervju jag var på i onsdags men den kan man likväl få svar på om en månad eller två. Men jag hoppas väl på att få något svar alls (:

Tidigare idag när jag kände mig så otroligt rastlös efter det att fastighetsskötaren hade varit här och satt upp ett duschfäste på väggen och filmen jag tittade på var slut, så passade jag på att sy in mina jeans som har blivit för stora på mig. Det var inte bara ett eller två par heller, det blev 5 par att sy in. Nåväl, nu kan jag ha dem i alla fall utan att känna mig som en drunknad pinne. Ikväll funderar jag på om jag ska sy klart dem två svarta gardinerna som ska vara i sovrummet. Jag är klar med dem mörkrosa/lila. Dem skär något fruktansvärt, men dem skär på ett snyggt sätt ändå. Jag kan lägga upp en bild sen så kan ni få se hur jag menar (:

Nu är klockan 15.35 så jag ska nog ta och packa undan symaskinen innan det är dags att hämta hem min lilla skrutt från dagis. Äntligen helg och Jimmy är ledig hela helgen. Det är många helger sen som vi hade en hel helg tillsammans utan något jobb ivägen. Så all-in för helgen.

Ni får ha en underbar fortsatt dag alla bloggare/bloggläsare där ute, det ska i alla fall jag ha nu när solen till och med tittar fram så fint.

/Johanna

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0