God morgon

Hoppas ni har sovit gott i natt för det har i alla fall jag gjort. Det var fruktansvärt segt att gå upp i morse. Jag hörde klockan ringa men jag kopplade inte att det var min telefon som höll på och vråla. Jag trodde det var klockradion. Men upp kom man efter många om och men.
Lill skruttan är på dagis och hon var inte heller så jätte pigg på morgonen. Hennes ögon var som stora påsar när jag skulle lämna henne. Men hon blir piggare snabbare, det enda som behövs är lite frukost i magen. Somliga har tur dem. Själv sitter jag här på K 68 nu och Jobbcentrum och väntar på att få börja. Förhoppningsvis kommer jag härifrån snart. Jag ska få veta denna vecka ev. nästa vecka om jag kommer in på mina distanskurser så jag kan sitta och få min omvårdnadsutbildning som jag avbröt förr-förra året. Så varje dag nu går man och hoppas på att man har fått beskedet när man kommer hem på eftermiddagen.
Idag händer inte mycket heller. Jag lär sitta här till kl 16 då det är en massa saker som ska göras, eller göras och göras.. Det är mycket information inbokat till kl 16 men sen får vi väl se om det håller i sig så länge också.
Efter detta så är planerna borta i alla fall, är det fint väder så kanske Jimmy och jag sticker ut och cyklar, beroende på hur sent det blir efter kvällsmaten samt hur pass trött Julia är. Jag har märkt att nu när hon går till 16 om dagarna och jag inte hämtar henne förrän 16.30 (ca) så är det lagom hem och göra mat direkt och sen hinner hon leka omkring i kanske 1 - 1 ½ timme för att sen är det dags att sova för att orka upp nästa morgon. Som tur är så får vi sovmorgon i morgon då jag börjar 9, så Julia börjar en hel halvtimme senare än annars. Visst är det bara en halvtimme, men det gör faktiskt mycket, speciellt på morgonen.
Nej nu märker jag att det börjar droppa in folk här så jag ska se efter vad jag ska göra med mera. Och mitt i skrivandets stund så kommer det en tjej och berättar att informationen som skulle vara nu kl halv 9 är ändrad till nästa onsdag, så nu fick jag lite mer tid över att sitta och kolla runt och fixa ordning med papper med mera. Det är ett nedrans helvete att hålla på med alla dessa papper och finslipa och göra om för varenda en. Jag avskyr att vara arbetslös och sitta här för att göra ordning ansökningar till företag.
Jag hoppas också att Petra hör av sig idag, om dem orkar, ang. hur det är med Erik. Eftersom han var inne på operation i går morse när Petra ringde så skulle dem antagligen få svaret igår. Jag avskyr att bara gå i detta ovetande. Men jag förstår dem också om dem inte orkar sitta i telefon och tala om vad som händer för folk. Jag hoppas bara Erik blir bra och att han slipper ha detta elende. Jag vet inte om jag sagt det tidigare men Erik har misstänkt blodcancer och lillkillen är bara (snart) 3 år. Lilla busfröet ♥
Men nu är kl 20 i 9 så nu måste jag ta och sätta lite fart här. Får jag tråkigt så hörs vi snart igen, annars hörs vi nog imorgon bitti igen.
Ha en underbar dag och klä er varmare, det är små kulet väder..

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0