BVC besök

Usch säger jag bara. Vi är redan inne i September, det är helt sjukt vad tiden går fort. Dessutom blir Julia 6 månader imorgon. Oj oj det går fort.
Idag var vi till BVC på hennes 6 månader vägning, mätning samt läkarkontroll. Allting såg jätte bra ut.
Förra gången vi var där (precis en månad sen) så vägde hon 7240 gram och nu vägde hon 7445 gram, en ökning på ynka 205 gram. Förra gången var hon även 66 cm lång, och nu var hon 66,2 cm så den uträkningen var inte svår att räkna, ingen tillväxt i princip. Hennes huvudomfång var 42,2 cm förra månaden och nu var den 42,8 cm så huvudet har inte blivit mycket större heller.
Jag har varit väldigt osäker på hennes tillväxt och hennes mat med mera så vi ska tillbaka dit igen den 1 Oktober. Jag behövde inte oroa mig om att hon skulle bli underviktig eller så, men efter att jag berättade om att hon spottar ut all mat hon får (förutom gröt puré på burk) samt att hon inte äter så mycket i ersättning längre så tyckte hon att vi skulle komma tillbaka för att se om det tar någon "skada" på henne så att säga, eller om det bara är en tillfällig period hon har..
BVC sa även att jag ska prova blanda gröt purén tillsammans med havregröten så att hon sedan kan vänja sig vid havregröten. Purén går nämligen ner mycket bättre och lättare än det andra. Och maten ska jag kämpa med. Börjar hon leka och spotta ut, skulle jag ta bort och sedan ge henne den nästa gång hon blir hungrig, så hon lär sig att det är det hon ska äta nu. Och att vi ska byta ut ersättningen mot välling så att hon kan stå sig längre och bättre med det. Så när Jimmy kommer hem ikväll så ska jag väl se om vi kan åka och handla lite annat åt Julia och se om det hjälper eller inte.
Annars gick allting bra och nu tänkte jag ta och passa på att leka lite med henne inne i hennes rum så slipper hon hasa sig omkring och jaga katterna :)

Mitt hjärta 


Skriv gärna din åsikt
Postat av: Nanette

Skönt att allt så bra ut =)

Vi har bytt från ersättning till välling helt,

dock så ammar jag ju fortfarande i alla fall 5-6 gånger om dagen så han får ju lite därifrån också.

Annars är det välling och mat gärna gröt eller fruktpurér ^^

Hoppas allt är bra med er i övrigt! =)

2010-09-04 @ 08:50:12
URL: http://nanetteochlitetill.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0