Regn och mardrömmar :(

Åh, vad tråkigt! Finns det något värre än att man märker att det öser ner regn när man vaknar om morgonen? Jag som skulle pressa ner Julia i bärselen och gå till Malin idag! Vagnen skulle få stanna hemma då det är lite ont om utrymme att ställa vagnen när det blir 5 vagnar att trängas med. Jag skulle gissa på att jag kommer få lägga en filt om Julia utanpå bärselen så hon inte blir genom sur. Lilla tjejen kommer få se regn från ett helt annat perspektiv :)
Inatt vaknade Julia 3.13 och bara skrek. Först trodde vi att det var nappen som hon tappat, och jag bussar upp Jimmy istället då jag vaknade med världens mens värk. Sur som Julia blev av att få lägga sig igen så skrek hon ännu värre nu. Och det slutade inte. Så Jimmy tog in henne till oss och hon var nöjd så länge som hon fick sitta upp. Så fort man lade sig med henne på sin mage så blev hon jätte arg. Jag hatar såna här nätter. Det har hänt förut. Finns det någon som har varit med om detta? Vad har ni gjort åt det?
Jimmy tröttnade på hennes gråt, då hon antagligen hade drömt en rejäl mardröm, och gjorde i ordning en välling åt henne. Hon åt den så fint, men ville inte somna om efter, nej nej. Det var ju mycket roligare att få klättra på oss och häva sig över i hopp om att hitta något intressant på andra sidan om en. Jimmy försökte flertalet gånger att få henne och somna, till slut så tröttnade jag på hans envis het och lade in henne i sin säng med lampan tänd och radion igång. Det gick super bra. Hon ska ju inte tas i från sin säng heller även om hon drömmer hemskt. Då kanske hon kommer börja tro att sängen är en hemsk plats. Jimmy försökte med att men om hon drömt mardröm så får hon sova hos oss och jag förklarade för honom att det är inte hon som gör sin säng till ett hemskt ställe, det är han som gör det. Det var skönt trots allt att hon somnade om så fint i sin säng och vi kunde få fortsätta sova, mest av allt Jimmy, som skulle upp bara en ½ timme senare. Jag vaknade halv 9 och känner mig inte ett dugg utvilad. Julia sover fortfarande dock, hon har vaknat två gånger och pipit till och sedan somnat direkt igen. Snart är det dags att dra upp henne då vi ska äta lite också innan vi ska vara hos Malin kl 11.
Jävla skit väder! Vad trött jag blir på det här. Det är störningar i tv:n hela tiden så rätt vad det är hör man en störning och sedan får man se myrornas krig sen kommer störningen tillbaka igen och bilden med. Dock är det tv4 jag har på i hopp om vädret, men det känns inte som att jag orkar bry mig nu när det bara är krig mellan de svarta prickarna och de vita prickarna.
Nej nu ska jag kila iväg och ta fram Julias kläder för idag. Tanken var att hon skulle få ha kjol och strumpbyxor. I detta regn blev jag osäker så jag ska se om jag kan hitta någonting annat.
Ha en trevlig dag i regnet allihopa :) Jag ska hålla mig inne större delen av dagen!

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0