Fredag 14-05-2010 - ♥ R.i.p ♥

Förlåt att jag har varit så himla dålig på att uppdatera de senaste dagarna. Jag har haft fullt upp som vanligt. Jag och Julia har knappt varit hemma och när vi väl har varit det så har jag inte direkt kännt för att sätta mig och blogga det första jag gör.
Julia har dessutom åkt på en förkylning till nu så hon har sovit jätte dåligt hela dagen. Hon höll humöret uppe imorse men sen lunch och frammåt så har hon varit väldigt pipig och ingenting passar. Hela kvällen har vi spenderat hos Jimmys mamma. Vi åt jätte god mat (ungsstekt kött, potatisgratäng och sallad). Martina, Markus, Linus och Lukas har kommit hem på permis från Göteborg idag och stannar ett par dagar, så om det blir fint väder imorgon (vilket vädret lovade iaf) så blir det Parken Zoo med alla 3 barnen. Det blir en tidig dag då vi ska ses redan klockan tio. Förvisso är det inte så tidigt nu när man verkligen börjar vänja sig vid att vara vaken från 6/8 tills midnatt. Inte många sovtimmar men sådant är livet med små barn.

Jag har även varit på återbesök hos BM och mitt blodtryck är fortsatt högt. Hon frågade om jag ofta har ont i huvudet och det har jag ca varje dag. Flera gånger om dagen också. Hon var inte så jätte orolig ändå så jag ska komma tillbaka om 3 månader igen på återkoll, dels om blodtrycket då men även för att se att mina mini-piller fungerar som dem ska. Fungerar dem rätt på mig så ska jag kunna ha stav. Så då blir det att sätta in en sådan igen! Skönt att slippa tänka på att ta ett piller varje dag :/ *håller tummar och tår att det fungerar*

Jag har även åkt på en dolt nummer terror. Det är någon J*el som ringer mig och  inte säger ett smack. Jag undrar vem tusan det är?!?!?! Stänger dem av micken eller har dem det bara allmänt rejält tyst omkring sig för att sitta och lyssna när jag frågar vem det är? Senast någon gjorde så var igår.. Klockan 23.00 -.- Vem f*n ringer en och är tyst i ca en minut klockan 23 när, alla jag känner, vet om att jag har ett spädbarn? IDOTI! Har folk inget bättre för sig? Jag ringde Tele2 och frågade om dem kunde se vilket nummer det är, men då måste jag betala ca 625 kr för 10 dagar för att kunna se det. Är det värt det? Mnja.. Jag är osäker.. Fortsätter det så gör jag det och då kommer jag ringa upp dem och fråga vem tusan som håller på sådär och så kommer jag polisanmäla det för trakasserier. Jag ska fasiken inte ha sådana telefonsamtal. Då kan folk iallafall säga att dem ringt fel (dock kan man hänga kvar hur länge som helst i telefon utan ljud)... Eller om dem bara kunde säga vad det nu är dem har på hjärtat sitt!!

En annan bättre sak som händer är att Malin och Sofia (från föräldragruppen) och jag ska börja träna på Balanze nu :) Det ska bli super skönt att komma igång med träningen igen. Malin och jag ska mötas vid järntorget i Nyfors på onsdag 10.30 för att sedan gå ner och få instruktioner om hur alla maskiner fungerar och då ska vi även passa på att köra ett pass eller två. Jag hoppas Julia är frisk tills dess. Annars kanske jag får fjäska lite extra för Julias farmor om barnvakt en stund  ( ;) ) Hon har inget emot att vara barnvakt så jag får hoppas att Julia även är snäll och inte jätte gnällig. Jag vill ju komma igång igen och få lite mer muskler. Visst är jag tillbaka i min smalhet efter förlossningen, men det känns som att allting bara hänger för att alla muskler nästan är borta. Jag ska känns mig lite snygg också och trivas i min kropp :P


Tyvärr har jag en dålig sak också på allting som jag nu skrivit. Idag avlivades Shina. Jag har pratat med flera veterinärer ang. att hon kissar inne på mina möbler trots att lådan är ren konstant och vi har gjort allt för att hon ska gå på lådan. Hon gick ju dit och gjorde nummer två, då kunde hon väl ha gjort nummer ett där också? Men veterinärerna trodde också att det var psykiskt på henne och det är någonting som aldrig kommer kunna gå bort ur huvudet på henne. Så Jimmy och jag tog beslutet i att avliva henne istället för att hon ska lida och istället för att omplacera henne och få lida där också. Nästa ägare skulle nog inte heller vilja att hon gick på möblerna och gjorde sitt behov.
Shina, jag kommer alltid älska dig. Du kommer alltid vara min favoritkatt oavsett. Ingen kommer kunna ta den platsen. Nu har jag gråtit hela kvällen efter henne och det känns som att halva mitt hjärta försvann med henne. Jag var iallafall med henne ända till slutet. Mattes älskling ♥

 


♥ 2007-04-11
† 2010-05-14

♥♥♥

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0