Torsdag 24-06-2010

Idag är det precis ett halvår kvar till julafton, vilken deprimerande tanke. För ett halvår sedan var det till och med julafton. Usch.
Men jag längtar dit ändå för att se hur Julia reagerar på julklappar :)

Jag känner för att uppdatera då det är ett par dagar sedan jag gjorde det, men det känns inte som att jag har så mycket att berätta som vanligt. Det enda är väl att jag tror jag börjar bli förkyld igen, jag är små snorig till och från och så börjar jag bli hes och är slemmig. Ingen som känner för att ta över? ;)

Julia är underbar. Men ändå så påfrestande i värmen. Hon vill inte så mycket. Själv tror jag inte ens att hon riktigt vet vad hon vill. Vi har slutat med hårdliften i vagnen nu så hon får sitta upp och se lite mer, det är ju det hon vill. Så varför ska jag trycka upp henne mot en kunde och ha en filt/ ett täcke under rumpan så hon inte glider ner, och sätta henne längst in under suffletten? Och hon har reagerat positivt till det. Det är någon gång hon har gnällt men då har hon antingen varit trött så hon vet inte om hon vill sitta eller ligga eller så har hon varit hungrig. Många gånger ser man även att hon är så himla trött i ögonen så hon nästan somnar sittandes, det är bara lägga henne ned och många gånger somnar hon eller reagerar lite snabbt med gnäll och sen somnar. Hon sover dock inte så länge då (från 20 min. till max en timme) och då sover hon även på rygg.
Hon verkar även ha kommit från sin period att *bara* ligga på mage. Idag var hon så varm och trött att hon inte ens visste vad hon hette (inte för att hon gör det annars men tanken..) så vi matade, provade lägga henne, gick inge bra (typ 30 min.) sen var det vaken igen, mer hungrig (äter jätte dåligt i kvavheten och värmen). Så hon fick vara vaken med oss och titta på CSI, efter måltiden så lade vi henne och det ville ju inte hon. Efter en stund gick jag in igen, rätade till henne (på rygg!) satte på hoppen till sängen och hon somnade typ bums. Och så har hon legat nu i en och en halv timme. Jag tror hon kommer sova så hela natten, men jag har en känsla av att hon kommer vakna runt 6-7 som hon gjort några dagar nu. Det är skönt att hon även kan vilja ligga mer på rygg nu också och inte bara magen hela, hela tiden.
Jag tänkte idag på vad det är hon hatar med bilstolen, jämförelse med vagnens bälten. Bilens bälten har spännts åt allt för hårt (enligt henne men det har varit bra). Idag gick det jätte bra med våran sväng till Tuna Park. Men det kanske var för att hon var så ruggigt trött som hon var också, för på hemvägen passade vi på att köpa med oss sallad (kyckling ;)) för att äta kallt, vem orkar varm mat när det är varmt ute?.. Då blev hon iallafall väldigt ledsen på att sitta i stolen, när Jimmy tog ut henne så förstod vi varför, trots att AC:n står på under 18 grader så var hon super varm på ryggen och benen. Stackare. Tur att det är svalt hemma ändå.

Nu under midsommar vet jag inte riktigt vad som händer. Jag har en känsla av att Julia inte mår bra. Hon är otröstbar emellanåt. Hon gråter hysteriskt fast hon har matflaskan i munnen. Jag har provat det mesta, lägga henne i famnen med magen nedåt, rapat, lekt, matat, bytt om. Och jag förstår inte vad det är. Är det värmen som gör henne knäpp eller vad är det frågan om egentligen? Jag har jätte svårt att tyda henne vissa stunder.

Nej ni, det blev nog lite att skriva ändå. Nu ska jag ta och äta mina äppel-båtar till något skit på tv:n, ingen aning om vad som finns att se men något gör det nog. Sen är det sängen!! Imorgon är det midsommarafton ;) Glad midsommar på er :)



Så här trött är man i värmen!

(klicka för större bild)

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0