Onsdag 09-06-2010

Usch vad man har haft planer för hela veckan, kommer inte den ena saken så är det den andra. Tillslut glömmer man vad det är man ska ha gjort den dagen tills man är där!

Idag var iallafall jag coh Jimmy till Barnens Hus och skulle klaga på vagnen som har blivit skel i handtaget. När vi köpte vagnen (och när man fällde ihop den...) så förklarade dem att man kunde lyfta i handtaget när man skulle ta in den i bilen, det har resulterat i att den har blivit skel och jag har tappat den två gånger när den har lossnat så att jag har repat bilen. Och den är lackad hela vägen ner :( Nåväl, tur att man känner folk som kan fixa det där ;).. Men när vi pratade med själva Cresent försäljaren så sa han att vi INTE ska lyfta i handtaget (?!) utan i chassit. Jaja, vi får väl börja göra så men jag tycker faktiskt att dem kan informera rätt på en gång istället. Sedan klagade jag även på att suffletten fastnar ibland när man ska fälla ner den och ibland så åker den ner själv så man får gå och dra upp den hundra gånger. Han fällde den, drog upp den och höll på så där några gånger och kände att det stämde inte. Någonting var fel, så han skulle beställa in nya hållare åt oss. Och eftersom han inte sa någonting om något pris så antar vi att det blir gratis. Det är nog bäst för dem, vi har bara använt den i 3 månader och det är inte meningen att den ska gå sönder direkt.
Efter Barnens Hus så möter jag upp Sofia och Malin på torget. Vi knallar in på Hemköp och köper fika och så går vi till Strömsholmen och njuter av det fina (ingen sol men ändå inget regn) vädret. Från parkeringen (mitt emot badhuset) till röda bron ut till holmen så åker suffletten ner 4 gånger. Visst det var grus jag gick på, den har åkt ner förut när jag gått med den på grus men nu var det extremt. Säkerligen bara för att han drog upp och ner den hela tiden. Jag hoppas verkligen att den har kommit till nästa vecka då så att vi kan få den hel igen.
Iallafall.. Efter en stund så kom Tammy också. Det var jätte kul att få se Alizée (stavas?!) igen. Hon har blivit en stor tös, men dock inte lika stor som Julia eller så som Johannes än. Tammy och jag gick på föräldragrupp tillsammans och Tammy födde dagen innan mig. Det var riktigt trevligt att träffa dem igen också :) Efter det knallade jag runt på stan i jakt på födelsedagspresent åt Michaela. Dock hittade jag ingenting förutom nya leggings åt mig ;) Haha!
Efter det knallade jag vidare till Jimmy som befann sig på Niklas jobb. Niklas fick till och med gosa lite snabbt med Julia. Han hade knallat ut och pratat med henne medans jag letade reda på Jimmy och bilnyckeln. Vi begav oss istället ut till Tuna Park och hittade två perfekta saker. (Då jag vet att hon läser min blogg så kan jag inte skriva ut ännu vad det är jag har köpt ;)..)
Imorgon är det BVC och babymassage igen som gäller. Denna gång kan jag vara med då vi ska få lära oss ryggmassage på dem också. Direkt efter BVC så ska vi sätta oss i bilen ner till Småland och Vetlanda. Det är lika bra att åka direkt efter massagen för då är Julia jätte trött och då kanske hon kan sova ett tag i bilen. Jag hoppas resan kommer gå fin fint. Hon har en period då hon HATAR bilstolen och det är ingen höjdare att åka med i 30 mil :(

För att slippa disk ikväll så köpte Jimmy och jag pizza, som vi även bjöd Hannah på. Medans jag och Hannah hämtade Pizzan så var Jimmy barnvakt. Han fick en hel del häftiga och super söta bilder på Melina. Här kommer en av dem. Jag bara älskar Nikon D90 <3


Melina kastar boll med Jimmy :)

Och jag bjuder på lite bilder på Julia och djuren som vanligt ;)

Julia och Chiara tittar på Barnkanalen ihop

Nicke och Chiara :)   Chiara sover gott

Det är rätt kul att bada när vattnet är varmt :)


Filosofering på hög nivå

Nyheterna börjar i tidig ålder ;)

Nu blir det ingen uppdatering förräns vi kommer hem ifrån Småland. Jag ska passa på att njuta så mycket jag bara kan av att vara borta hemifrån i några dagar. Få vara utan datorn och internet. Kunna få spendera ännu mer tid med Julia. Spendera tid tillsammans med Jimmy. Och speciellt spendera underbar tid med min bästa bästa Michaela aka Blåbär ;)

♥♥♥

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Michaela

Hehe det gör inget om du skriver ut vad du köpt ;) Jag blir inte ledsen ;) yaaaay idag kommer du!!!! Läääängtar <3

2010-06-10 @ 10:18:51

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0