Fredag 18-06-2010

Herre jösses vilken dag det har varit. Dagen började med att Jimmy hade stängt av barnvakten i sömnen så vi hörde inte alls när hon vaknade imorse, som tur är så sov Mica på soffan så hon tröttnade att lyssna på Julia efter en stund när vi inte reagerat så hon kom in med henne. Jag blev något chockad när Julia hålls ut precis framför mig när jag vaknade till liv igen. Hela denna dag har hon varit gnällig och varm. Julia har heller inte bajsat nu på två dagar vilket gör mig lite fundersam till förstoppning (?!). Jag har fått alternativet med katrinplommon att sätta igång magen men vårdcentralen gick inte med på att man skulle kunna ge henne det för att hon är alldeles för liten för det (:S). Så vi får avvakta, dem sa att det ska helst inte gå mer än 3 dagar när hon går på ersättning. Så gör hon ingenting nu inom en snar framtid så måste vi åka in med henne till akuten så en barnläkare får titta på henne. Hon har nämligen feber också, nyss när vi mätte så hade hon 38,1 och både sjukvårdsrådgivningen och vårdcentralen tyckte inte alls att varken magen eller febern hade någonting med varandra att göra. Vi fick alternativet att avvakta febern och gnälligheten hemma (skulle det bli värre gnäll än redan nu eller febern skulle stiga mer så ska vi ringa tillbaka och få remiss upp till barnläkaren..) eller så skulle vi få remissen redan nu. Jag sa att vi avvaktar hemma istället, jag har ingen lust alls att sitta med ett gnälligt och febrigt barn på akuten i flera timmar på en fredagkväll. Jag vill henne det bästa men eftersom det inte är så hög feber ännu så är det inte så super akut. Annars skulle sjukvårdsrådgivningen och vårdcentralen reagerat allvarligare med Julia. Min skrutt ♥
Hon verkar inte ha någon förkylning heller på gång. Hon nyser och hostar lika mycket som hon alltid har gjort, men hon har inga tecken så liksom på förkylning.

Jag som skulle iväg och träffa Robin imorgon. Jag ska få en barnfri dag. Jimmy ska få ha henne helt själv en hel dag för första gången! Super roligt för honom när hon är sjuk. Men han får höra av sig om hon blir jätte jobbig, då får jag väl komma hem igen.

Tack Robin och Mica förresten på en fin bangolfrunda igår ;) Julia var jätte skrikig i bilen och hon var allmänt jävla gnällig och jobbig. Hon hade säkerligen feber igår med eller så var det en början till infektionen (?!). Vi turades om alla tre om att slå sina slag och samtidigt gulla lite med Julia så att hon var nöjd för en liten stund. Jag vann med 61 poäng, Robin kom tvåa med 65 poäng och Mica kom sist med 69 poäng. Vi får ta en revansch när du kommer upp igen Mica ;) *garv*

Mitt i allt skrivande nu så har Julia självklart bajsat. Jimmy fick en gåva av Julia ;) *skratt*
Så det är lite lugnare nu iallafall. Nu är det bara frågan om hennes feber. Den får tusan inte öka, då blir vi ledsna hela bunten. Och om hon ska sova lika dåligt inatt som hon har gjort på hela dagen idag så kommer nog Jimmy och jag få köra om vartannat i att vara vaken och roa henne. Hoppas dock inte det.
Just det, jag har glömt en sak också. Julia har sovit i eget rum nu i två nätter. Jag fick inte som jag ville att ändra det i måndags, Mica ville sova ut en morgon för att vi hade gått upp så tidigt (mellan 4-6) på morgonen när vi har varit hos henne så jag tyckte att hon kunde få en morgon sömn.

I övrigt händer det inget speciellt. Vi börjar med smakportioner som sagt till Julia. I övermorgon ska hon få smaka på palsternacka (puré). Vi ska även byta ersättning åt henne. Så fort våra 6 påsar med det är slut (från födseln ersättning) så går vi över på 4 månaders ersättningen (vällingen). Och vilken skillnad i pris det är på dem två då! Från födseln kostar 59:- st på Ica Maxi medans 4 månaders kostar 109:- på Ica Maxi. Det är ju nästan att man får två st. från födseln för ett paket 4 månaders. Jisses. Det är så när dem växer, dem kostar mer. Julia har iallafall tur att hon aldrig kommer behöva gå med trasiga skor som en annan har fått göra flertalet gånger när man var barn.

Nu ska jag sätta mig och spela Wii med Jimmy medans Julia (kanske) är något lugn. Det kommer lite småpip hela tiden. Nepp. Nu sticker jag. Ha en trevlig fredagskväll i omvärlden.


♥♥♥

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Nanette

Stackars liten =( Hoppas lilltösen blir bättre! Måste bara fråga vad ni köper för ersättning? Vi köper babysemp för känsliga magar och 1 och 2 kostar lika mycket (Typ 62 kr). Nr 2 är då från 4 månader.

Hoppas allt är bra med er i övrigt!

Kram

2010-06-20 @ 23:01:41
URL: http://nanetteochlitetill.blogg.se/
Postat av: Hege - Mamma till världens underbaraste Julia!

Om du anar en førstopning någon mera gång så kan du ge henne sockervatten, du kan googla det eftersom att det var ett tag sedan min Julia var så liten att hon behøvde det, men jag har gør mig att det ær en sked socker før 100 ml vatten, om det ær the sked eller matsket minns jag tyverr inte:P haha! Men då får dom fart på magen och dom har inte lika ont heller:)

2010-06-21 @ 19:35:59
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0