Fredag 04-06-2010

Uppdatering från gårdagens händelser.
Vi var ner på BVC och skulle få lära oss mer om babymassage. Denna gång så fick vi lära oss mer om bröst och mag massage. Dock kunde jag inte lära mig så mycket om det denna gång heller då Julia hatar att ligga på rygg och det är så hon är. Hon ska alltid ligga på mage, till och med när hon sover. Nästa torsdag så skulle det vara ben, armar, mage, bröst plus rygg massage så då kan jag för en gångs skull kanske vara med än att bara titta på hur de andra gör. I alla fall.. Efter all massage och frågor så fick Julia sitt 3 månaders vaccin. Jisses vad hon blev arg. Det var inte kul att göra henne så arg och ledsen som hon blev av att bli stucken. Någon timme efter det så fick hon feber (38 grader) så hon fick en alvedon och 3 ½ timme efter alvedonen så var hon nere på 37.2 igen. Så nu mår hon bättre igen. Trots att hon var varm och hade ont av alvedonen (det var ingen höjdare att ha i sig) så försökte hon hålla humöret uppe, hon lyckades inte hela tiden men hon försökte flera gånger med att prata och skratta.
Efter sprutan och BVC så gick Malin och jag vidare till BalanZe för att träna lite. Det blev ungefär 2 timmar igen. Och efter träningen var jag bara så super sugen på en glass så jag syndade lite och smaskade i mig en sådan på hemvägen. Malin gjorde samma sak. Det var ju varmt ute och så har vi varit jätte duktiga ;) Vi har till och med åkt på träningsvärk nu. Vi tränar varje måndag och torsdag mellan 10/11 till 12/13, eftersom vi har gjort det i ca 3-4 veckor nu så är man bra trött. Det är NU träningsvärken kommer trots att jag gör precis samma saker, precis lika dant som jag har gjort sedan början.
Mina ben och min rygg är nog de ställen jag har mest träningsvärk på. Jimmy skulle massera mig igår ikväll efter maten för att jag inte skulle få sträckningar i ryggen och hjälpa musklerna lite, och naturligtvis, precis som vanligt så somnade jag på soffan. Det har jag nog gjort 4 dagar i rad nu. Jag förstår inte. Julia sover från halv 10 på kvällen, jag lägger mig tolv ungefär och jag är ändå trött vid 7-8 när hon vaknar på morgonen. Får jag tillräckligt med sömn eller är det för att jag hade "vant" mig lite mer att vakna om nätterna? Nåväl.
Idag går Jimmy på semester i 3 veckor! SKÖNT! Så nu slipper jag vara hemma själv de veckorna. På torsdag åker vi ner till mitt underbara blåbär/min underbara Michaela. YAY! Dock har jag inte besämt mig om jag ska träna innan vi åker eller om jag ska hoppa den träningen?! Jag kommer ändå missa måndagen efter när vi ska åka hem :S Blir för lång tid mellan träningarna så jag tror nog att jag tränar innan vi åker :P

Just det. Jag kanske ska berätta väga - mäta på Julia också innan jag kilar iväg och diskar.
Jag gissade på att hon skulle väga 6.200 någonting.
Nu väger hon 6260 gram och är 60 cm lång. Hennes huvudomfång är 40.5 och hon börjar bli riktigt pratglad, varje dag, helst flera, flera gånger om dagen. Mammas hjärta <3

Nu kallar disken och dammsugaren på mig.


♥♥♥

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0