Måndag 14-06-2010

Nu är vi äntligen hemma igen. Det är alltid lika skönt att komma hem när man har varit borta ett par dagar, men samtidigt är det så himla underbart att få komma hem igen. Jag undrar hur det kommer sig?! Borta bra men hemma bäst, helt klart!

Vi började åka från stan runt 13 tiden och var framme vid 17.30. Det var en ganska jobbig resa. Julia HATAR bilstol och det känns så elakt att "tvinga" henne att sitta i den trots det, men jag får inte sluta åka med henne för att hon måste vänja sig. Folk säger att det bara är en sådan period, men när ska den ta slut?
Julia bajsade även två gånger på vägen ner och hur kul är det att försöka hitta någonstans att byta blöja när man bara ser skog överallt?
När vi väl var hemma hos dem så hade hon främmande, Mica fyllde hela 25 år (Nej du är bara halvvägs till 50, take that ;) mohaha). Det är inte illa att få tårta det första man får när man kommer hem till någon heller. Vi bytte lite presenter med varandra. Hon fick ett familjefoto av oss, en kort på Julia själv och ett presentkort på Cervera på 500:-, jag fick dock inget men Julia fick, så man kan väl räkna så att blir till båda två. Det ena var ett halsband med en liten söt ängel och det andra var en gul klänning med 4 giraffer i olika färger samt en fågel, tillhörande det så var det ett par tunna vit-gul-randiga byxor.
Semestern kunde inte vara skönare ändå, trots att vi hade regn större delen av tiden eller en flock isbjörnar som svepte oss när man var ute så var det helt okej. Fredagen var vi bara hemma och tog det lugnt, Daniels familj kom över på lördagen och firade Mica. Dem var faktiskt riktigt trevliga. Alla tre faktiskt.
Söndag morgon var det upp tidigt, redan klockan 5 faktiskt. Klockan 6 skulle vi sitta i bilen för att vara framme på Ullared klockan 8, när dem öppnade så man slipper trängas i timmar i kön. Skatten har ju kommit tillbaka (för de flesta iallafall) så vi trodde det skulle vara massor där när vi kom. Men icke sa Nicke, det var inte alls så många men det var ändå en del. Och herre gud vad saker man hittade. Jag blev nästan rädd för vad summan skulle bli när man kollade i vagnen och sedan stod i kassakön. Men det var inte så farligt som jag trodde det skulle. 48 st. saker för 1500:-. Jag hade dock velat köpa två tröjor åt mig också men eftersom jag var osäker på summan så struntade jag i det, och vad jag ångrade mig när vi kom hem till Mica igen. Jag ville bara tillbaka.. Men jag kan nog överleva utan dem två också. Jag har ändå två garderober och 8 lådor med kläder. Två tröjor mer eller mindre överlever jag med.

Jag har även bestämt nu att Julia ska få sova i eget rum. Hon sover hela natten och vi har väggarna till sovrummen jämte varandra så vi kommer garanterat höra henne om hon vaknar, det är trots allt ganska tunna väggar. Så det ska vi få se hur det blir. Jimmy vill inte göra det idag men det tycker jag att det gör. Jag tycker nämligen inte att det spelar någon roll om man ställer in sängen idag eller inte. Plus att Mica följde med oss upp så hon kommer till 110 % att höra henne då dörren till Julias rum är genom vardagsrummet. Så envis som jag är så åker hon in i sitt rum ikväll ;)

Nej ni, nu ska jag ta och kila ner till Hannah och Marie en sväng. Jimmy och Mica sitter bara och spelar ändå så det är ingen total höjdare för mig att glo på dem.. Dock har jag mer att packa upp fortfarande. SUCK!

♥♥♥

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0