Fredag 23-07-2010

Hela denna helg kommer vi befinna oss i Laxne hemma hos Hannahs föräldrar.
Vi började morgonen med frukost hos Hannah halv 8. Sedan var det bara att gå upp och packa och fixa ordning saker innan vi åkte. Vi kom iväg redan vid tio tiden. Så när vi kom fram till Laxne så började pojkarna med att bygga ihop en byggställning och målandet av deras hus började, idag blev det altan . Så vid halv 12 så var skrapandet av gammal färg igång för att fortsätta med målning direkt. Vid halv 9 ikväll så var hela den sidan på huset klart. Och nog tusan har man ont i fingrarna. Det var i princip non stop av målning hela dagen, det var ca 5 minuters pauser för att sträcka på fingrarna och ryggar med mera och så får man väl räkna måltiden idag också. Jag började direkt efter maten igen för att inte hamna i matkoma. Dock hamnade jag i min koma mitt under målningen istället, det gick lite långsammare en stund men den gick ändå över relativt fort. Så imorgon ska vi börja med verandan/entrén. Så man ska väl kanske ta och krypa till sängs snart så man orkar upp i lagom tid för att fortsätta med andra målningen och bli klar med den i lagom tid. Men det är lite små läskigt att vara mellan 4-7 meter upp i luften på en gungig ställning när man är höjdrädd! Det som är toppen på detta är även att jag och Jimmy har barnvakt, Hannahs mamma och Hannah och Hannahs syster Lisa är jätte snälla och tar hand om Julia under tiden vi målar. Ganska bra deal tycker jag ;)
Så nu ska jag fortsätta titta på Livvakterna och vara lite social med resten av gänget. Uppdatering kommer antaligen på söndag kväll när vi kommer hem eller på måndag, helt beroende på hur mycket man orkar efter all målning.


Nu blev det mobbing på mig.. Så nu jäklar ska dem få tillbaka. *Försvinner bort i prat och skratt*...

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0