Fredag 02-07-2010

Nu har Jimmy börjat jobba igen efter 3 veckors semester, och det känns både skönt och tråkigt. Det är skönt för att man kan vara ifrån varandra och man inte är bill & bull hela tiden, men det tråkiga är ändå att vara själv hemma om dagarna. Nåväl, det är smällar man får ta. Tur är väl att det finns helger om inte annat.

Den senaste tiden har det hänt många saker men flera minns jag vagt. Vi har iallafall varit på dop i Stockholm. Victoria skulle döpa Jamie, och det var jätte fint och jätte trevligt. Det var jätte kul att träffa dem och Jamie är sötare i verkligheten men fortfarande väldigt söt på bilderna. Jamie är även född 2 dagar efter Julia så det är roligt att dem är i rätt så precis samma ålder.

Julia har även vänt sig från rygg till mage själv idag, första gången. Jag hann inte se med en gång utan hann bara se halva vändningen. Jag var tvungen att fråga Jimmy om hon inte låg på rygg nyss (då hade hon kommit till sidan). Sedan när Jimmy vände henne till rygg igen så började hon vända sig igen, och vi var bara tvungna att visa Hempa (som vi var ute hos). Det var så kul att se. Hon vände sig ännu en gång. Tjejen med framstegen <3. Hon har varit på gång flera gånger, det har man märkt när hon har lagt sig på sidan men inte kommit runt helt och hon vrider på sig som en trasa emellanåt. Hon ligger på sidan, drar huvudet långt bakåt och uffar sig omkring med benen och ligger som en fisk. Men det var riktigt roligt att se hur hon klarar av mer och mer. Hon har även börjat (har hållt på iallafall den senaste veckan, minst) med att trycka benen under sig så hon kommer upp, men hon har inte riktigt kommit på det där med att lyfta upp sig med armarna ännu eller att börja sätta fart på benen. Åh, jag bara älskar mitt barn, även om det finns motgångar i denna värme <3


Morgonen började tidigt för mig. Jag har fått sova ut hela veckan fram till 10 - 11. Men imorse så började den runt 8 - 8.30 med en pipig Julia. Istället för att lyssna på hennes trötthet och gnäll så följde jag med Hannah till Lidl i Fröslunda. Sedan gick vi ner på stan (klockan blev bara halv 11 ungefär när vi kom ner). Vi gjorde nästan ingenting, vi tog ut pengar och handlade jordgubbar. 10:- litern är inte illa så det blev 3 liter åt mig och Jimmy att smaska i oss. Dock var dem väldigt små. Men för att komma tillbaka till saken (förlåt, det är lätt att komma av sig ibland ;)). Vi gick hem och satte oss i lekparken till 12 tiden. Dags att gå in och ge Melina lunch och sedan sov bägge barnen så både Hannah och jag fick håret plattat. Dock brände Hannah mitt öra! *morr* Som tur var gjorde hon inte det med flit iallafall ;D
Vi var hemma tills klockan blev 3 ungefär, då väckte jag Julia och så tog vi en promenad ut till Tuna Park. Äntligen fick jag ett par nya sommarskor! Jätte sköna och faktiskt snygga. Jimmy kom och hämtade oss efter han slutat jobba, så vi åkte bara hem och lämnade av Hannah och Melina, våran resa fortsatte ut till Hempa (Jimmys morbror). Så hela kvällen har bestått av att olja in staket med grundolja (för att imorgon måla det i brun/svart olja). Och så har jag städat deras pool. Det var inte det lättaste när det är vatten som sträckte sig till vristen. Men botten blev renare iallafall. Vi ska ut dit imorgon bitti någon gång och sedan bara vara hela dagen med att fixa och dona där ute. Jimmy ska fixa hålen i poolen så det inte läcker och jag ska storstäda med skrubbning på hela duken. Och vi har turen med oss, det ska bli sooooool imorgon igen, så det kommer nog bli att städa poolen i bikini imorgon så man kan bli lite brun på ben och mage plus rygg också än bara på armarna och i ansiktet.

Åh jag höll på att glömma. Just nu sitter jag och tokletar efter en annan lägenhet i ett (förhoppningsvis) tryggare område. Som jag berättat tidigare har Hannah haft inbrott i sin källare en gång, fått sin barnvagn stulen och ett försök igen med inbrott i källaren utan att lyckas.. Nu har grannportens ena lägenhet fått inbrott också. Det var tydligen ganska lätt, två kofotar så var det öppet. Det udda var dock bara att dem hade tagit en panpizza och lämnat kvar en fanta (minns inte om den var full, halvtom eller tom..). Men man blir ändå paranoid. Nog finns det säkerligen sådana händelser i andra områden med men jag vill inte bo på detta ställa. Jag är redan trött på det som jag är och nu börjar bägaren rinna över. Det tråkiga med att flytta härifrån är väl att det är så nära till mina trevliga gamla arbetskamrater på Shell, att ha Hannah och Melina våningen under. Sen också Sara och Klas i porten bredvid. Men jag prioriterar hellre att få bo lite tryggare. Man kan faktiskt hälsa på varandra ändå.

Nepp, nu ska jag ta och glo runt lite på Facebook istället. Snart blir det att kila ner till Hannah igen.
Dagen börjar tidigt imorgon ( Julia sover hela nätterna men vaknar runt halv 5 - halv 6 på morgonen när solen går upp trots mörkt rum :(.. )




Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0