26-01-2010

God kväll världen!
Jag vet att jag har varit jätte dålig på att uppdatera den senaste veckan nu.. Men det är väl inte mycket till nyhet ; )
Jag har faktiskt varit upptagen med att försöka ta det lugnt och försöka sova. Dock är inte det världens lättaste när man inte kan sova på något sätt alls. Den enda som verkar fungera just nu är vänster sida, liggandes på en kudde. Stackars Jimmy får inte så många kuddar nu längre. Han har ca 2 om han har tur, annars har jag resterade 5. En under mig, en mellan knäna och resten upp borrade runt huvudet.
Annars? Ja ni, jag ramlade på magen i förra veckan när jag skulle till att gå över vägen. J-a vägar att vara hala nu då. Det var inte världens härligaste. Men eftersom jag landade med höger höft och höger sidan på magen så ringde jag förlossningen. Dem frågade också om jag hade känt någon rörelse sen jag ramlade (alltså från jag ramlade tills jag ringde dem, vilket var ca 20 minuter) så kunde jag inte säga med än sanningen. Nix det hade jag inte gjort. Och dem trodde inte att det skulle vara någon större fara eftersom dem ligger i rätt mycket vatten och är så inbäddade som dem är. Men som hon sa.. För att jag inte ska oroa mig eller gå och tänka en massa så tyckte dem att vi skulle komma upp. Så Jimmy fick sluta en timme tidigare från jobbet, komma hem, åka till förlossningen och nästan somna i stolen bredvid mig medans vi lyssnade på hjärtljuden och rörelserna. Läkarn kom in efter caq 30-40 minuter efter att vi kom dit, hon klämde och kände lite och sa att allting verkade bra och jag skulle bara ta det lugnt hemma om jag fick ondare. IRRITERANDE! Dem kan väl inte känna om barnet mår bra genom att klämma på utsidan av magen när man ramlade där barnet låg?? :O Kunde dem inte ens vara kapabla till att göra ett UL så man fick se att barnet iallafall mår bra? Men icke sa nicke. Men barnet verkar iallafall må bra. Hon sparkar runt och härjar. Mest när jag ska sova faktiskt! När man väl kan sova så får man inte göra det istället. Suck! Men det är bara 41 dagar kvar idag så jag kan faktiskt stå ut de sista dagarna. När jag trots allt har stått ut med allting i 239 dagar nu ; ) Men jag måste säga att det måste ha sett rätt roligt ut när jag ramlade med tanke på att jag knappt höll på att komma upp själv. Utan jag låg där och krälade i halkan eftersom jag inte fick något fäste och sedan fick panik för att bilarna började komma. Tänk om dem inte skulle sett mig? Tänk om jag låg kvar där i 10 sek. till och dem inte sett mig förrän jag var jätte nära bilen och om dem bromsade, tänk om bilen bara gled eftersom det var så halt? Som tur är så kom jag upp själv, innan bilarna hann köra på mig : ) Men att se någon ligga och kräla mitt i vägen, med en hund i ena handen som ska leka (som tror att jag vill leka....) och ett paket i andra änden som skulle postas.. Jag tycker det är lite roligt i efterhand så där : )

Idag så missade jag även föräldragruppen. Jimmy blev magsjuk (kräktes natten till måndag) och jag känner mig bara väldigt illamående.. Ungefär som att man är på väg att kräkas men man lyckas ändå hålla det nere.. Så jag kände inte riktigt för att riskera att vara smittad med magsjukan och sen sitta där och smitta ner dem andra blivande föräldrarna. Det var ingen höjdare. Tråkigt att missa mötet men vad ska man göra?! Det är bara en vecka kvar och sen veckan därpå så ska vi på individuella möten med BM. Eftersom ingen BM ringde mig idag ang. en tid till det så får jag väl ta och ringa dem imorgon bitti och fråga när jag får den tiden.. Jag som ville mäta och se hur stor jag har blivit, höra hjärtljuden och se om barnet fortfarande ligger fixerad med huvudet nedåt. Nedrans. Från förra mötet (förr-förra veckan) till förra veckan när jag fick åka en efter min olycka på vägen så hade jag iallafall gått upp 2 kg. JISSES! Det gick fort! 2 kg på bara en vecka. Vad har jag ätit för något nu då? :O
Men jag ska förhoppningsvis träffa tjejerna från föräldra gruppen igen nästa vecka så jag får veta det mesta som sas på dagens möte då. Hoppas jag är frisk då så att jag inte har åkt på magsjukan då :/

Nej, det här fungerar inte längre. Jag orkar inte sitta här och skriva av mig till tusen. Det är inge roligt om ni tröttnar efter halva (vilket ni kanske redan gjort men tänker "har jag läst så långt kan jag läsa resten"...). Så jag sätter mig och spelar Wii med Jimmy istället.

Här kommer också listan på förra inlägget! :)

1 Mars - Nanette
2 Mars - Linda
3 Mars -
4 Mars - Jag, Emelie
5 Mars - Hannah
6 Mars -
7 Mars -
8 Mars - (BF!) Hege
9 Mars -
10 Mars - Michaela
11 Mars - Therese
12 Mars - Jimmy
13 Mars - Viccan
14 Mars -
15 Mars -
16 Mars -
17 Mars -
18 Mars - Anonym!
19 Mars -

Skriv gärna din åsikt
Postat av: sussa

det var jag som tror på den 18:e mars :)

2010-01-28 @ 18:07:23
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Jag tror på den 17 mars :)

2010-01-31 @ 10:50:17
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0