13-01-2010

Usch och fy vad trött jag är. Jag önskar att jag bara kunde få ligga och sova ett par timmar till. Klockan ringde 8.50 imorse så jag har sovit mina 8 timmar, men jag vill sova mer! Fast det kanske är för att jag var uppe från ca kl. 06,00 igår fram till midnatt. *gäsp*
Nu har jag iallafall gjort klart allt i engelskan och matten. Svenskan ska bara renskrivas på datorn och sedan skickas in. Jag har tills på fredag på mig men det är skönt att ha det klart så fort som möjligt, desto snabbare jag gör klart svenskans renskrivning desto snabbare kan jag börja med nästa veckas matte och engelska i och för sig..  Jag tycker det är rätt skönt att försöka ligga ca en vecka före med uppgifterna ifall hon skulle bestämma sig för att komma till världen. Då behöver jag bara tänka på att göra närvarouppgifterna vilket är 3 frågor oftast.

Tack för de tankeställande och pushande svaren från förra inlägget. Det värmer <3

Sen har jag även träffat min faster, Kristiina. Pratat med min kusin Katri och mina systrar Joanna, Jeanette och Jenny. Sedan har jag även berättat för min pappa att han blir morfar snart :) Jag tycker det är riktigt kul att prata med dem, men det är rätt så svårt då dem inte förstår så mycket svenska och jag förstår ingen finska. Allting blir alltså på engelska.. Vilket är kul, men det är jobbigt i längden när man ska försöka lära känna varandra. Man vet iprincip inte alls vad man ska säga. Jag har kort på mina syskon, men herre gud vad tiden går fort. Jag har ett kort på Jenny (den äldsta) då hon är 14 år, och idag är hon 18 år och ska till att fylla 19. Jisses. Det är kul :) Dem håller också på med hästar och sådant, så någongång, när man kanske känner dem lite bättre och sånt så kanske man kan åka och hälsa på hos dem eller något :) Pappa skulle nog tycka om det jätte mycket. :) Sen har jag hört många andra dåliga nyheter men det är för personligt för att skriva här. Tyvärr. Det kommer nog komma ut när det är mer offeciellt, men inte just nu. Jag vill veta vad som händer i sådana fall lite mer.

Ne, nu ska jag ta arslet ur vagnen och renskriva svenskan.


Skriv gärna din åsikt
Postat av: Emelie :)

tror du det blir en flicka :) det tror jag oxå ;p men hoppas att det löser sig med jimmy! jag tror ni klarar det :)

2010-01-14 @ 14:35:05

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0