Onsdag 25-08-2010

Mycket har hänt under de senaste fyra dagarna som jag inte har uppdaterat, men jag har återigen problemet att komma på hur jag ska börja när jag ska skriva allting. Och det känns som att när jag förklarar någonting så känns allting bara rörigt istället. Eller så är det kanske bara så jag känner när jag sitter här och formulerar mig.
I lördags så var Jimmy och Magnus med mig och Sofia på BalanZe och tränade. Under Å-festen så fick Jimmy ett frikort som man kunde gå in en till två personer på. Mycket skönt och mycket roligt. Men fy fan vad jag fick träningsvärk på kvällen, och på söndagen sen då, det ska vi inte ens prata om >.< USCH! Jag tyckte att när jag väl stod/satt/låg där och tog vikterna så kände jag mig jätte klen med mina ynka 6 kilon i vardera hand. Men jävlar vad det tog.. Jag är nog helt enkelt jävligt klen.. Eller bara allmänt lat ;) Så vi ska försöka slita med dem en gång till. Både jag och Sofia kände oss mer peppade när dem var med och pusha en.
Idag gick Julia och jag med Hannah ner till stan i brist på annat att göra. Det var fruktansvärt skönt att komma ut, men eftersom det var rätt kyligt (typ 12.5 grad) när vi skulle gå ner (runt 10 tiden) så tänkte jag att jag skulle sätta på Julia fleece overall istället som värmer lite mer än bara fodrade jeans och college tröja. Det skulle jag nog inte gjort, även fast det fortfarande är svalt så är det ändå kvavt, hon blev varm men inte svettig. Så hon var väl lite små sjåpig men inget direkt att bry sig om. Hon var nöjd och glad större delen av tiden i alla fall. Och helt plötsligt så får jag ett samtal av Jimmy med en oväntad fråga. Han tycker att jag "gnäller" när jag säger att jag oftast är hemma och inte gör så mycket på kvällarna utan att jag vill göra något med Jimmy när han väl är hemma. Så han frågade om vi ville gå på cirkus ikväll. Han hade fått tag i två stycken fri biljetter så vi ska ta en promenad till Skogsängen ikväll och se massa djur uppträda med mera. Hoppas Julia är en snäll tjej då och inte en övertrött tjej :P
Jimmy kunde tyvärr inte komma över en tredje fri biljett så Hannah skulle köpa en på 7:ans. Vilket inte heller gick. Mannen hade däremot biljetter hemma så vi skulle komma tillbaka klockan 17 och få två biljetter av honom. Han uttryckte att vi skulle få två så både jag och Hannah antog att vi inte behöver betala för dem, men det återstår att se när vi hämtar dem sen :)
Nästa vecka vill jag ha sysselsättning av någon. Någon som ställer upp?! :D
Jimmy ska iväg med jobbet och åka mini racer bil, typ formel ett eller något sånt skit. Jag är inte så intresserad av det men han är extremt exalterad över det. Han åker från jobbet på onsdag och är borta tills torsdag kväll. Visst, det är bara en natt, jag borde inte klaga. Men samtidigt så blir jag helt själv med Julia en dag, en natt och en dag till. Det är skönare på kvällarna då Jimmy kommer hem och jag kan få ta det lugnt på ett annat sätt även fast jag kan ta Julia. Då vet jag nämligen att jag kan säga åt honom att jag vill göra det och det så han får ta henne då. Men nu blir det ju inte samma sak. Jag kommer bli ensamstående mamma för två dagar ;) haha! Jag överlever, men vill jätte gärna ha sysselsättning!!
Martina (Jimmys syster) ringde mig idag. Hon hade storstädning av deras förråd och frågade om jag ville ha lite saker till Julia. Så vi kommer få 4 st. canvas tavlor (nalle puh, heffaklumpen, ior och tiger) samt en trehjuling (cykel). Yay! :D
Emelie - Ja jag tycker verkligen att du ska ta och uppdatera din blogg igen och börja hålla dig till det. Jag har tröttnat på att gå in på din där det aldrig uppdateras någonting. Jag vill ju se kort på lilla Hampus och hur allt går för er. Julia har varit jätte gnällig och pipig när tänderna började komma fram. Hon ville ha sysselsättning och uppmärksamhet hela tiden, och emellanåt hjälpte inte ens det. Hon klarade sig dock från feber och hela det där, så det var riktigt bra. Men det lär väl komma när nästa tänder kommer :( Okej, ja det är klart att det kommer med tiden. Har ni han ligga mycket på mage utan underlag då? Så han kan träna mer på att ställa sig så han inte glider på filtar med mera? :)
Nej nu ska jag kila iväg och fixa lite här hemma. Först ska jag redigera lite till en header till en väns blogg :)

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Emelie

Hej har inte kikat här förrän idag så här får du mitt lite sena svar :) Hampus har varit Jätte gnällig nu senaste 2 dagarna, antingen nå tand på väg eller växtverk :( det har varit mycket med att roa han från början till slut av dagarna, o väldigt missnöjd och skrikig på nätterna oxå :( så är väldigt trött o får dåligt tålamod med han vilket inte är kul :( och jens håller på att bygga ut vårat badrum och farstu så får inte mycket hjälp av han när han är upptagen med det. nej han har inte legat mycket utan filt, så måste börja med det :) tråkigt/jobbigt att vara hemma själv med henne men det går nog bra, han är ju snart hemma igen :p ska börja med bloggen igen jag börjar med att skriva något litet inlägg idag, så du kan börja kika där :)

2010-09-01 @ 09:27:32

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0