Lördag 21-08-2010

Jag vet, jag vet, det är jätte länge sedan jag uppdaterade. Det händer så mycket hela tiden så jag hinner aldrig riktigt sätta mig här. Plus att när jag väl har tid på kvällarna eller så så finner jag helt enkelt inte en lust att uppdatera. Sedan är det ganska tråkigt. Flera läser, färre kommenterar :(
Därför blir det typ bara en kortfattad uppdatering. Så fort Jimmy matat klart Julia så ska jag försöka se om hon vill sova en stund.
Den senaste tiden så har det varit Å-festen i staden, inte för att det direkt var så mycket att se eller göra så var det bara skönt att få komma ut och inte känna att man måste göra det, och det, och det osv. osv.
Jimmy och jag var även på IKEA här om dagen och införskaffade en matta till Julias rum. Jag har tröttnat på att hon bara ska få ha ett tomt golv typ, så nu har hon en jätte fin (ROSA!) matta att leka på. Hon fick ligga och leka på den redan samma kväll och hon var väldigt intresserad av att känna på den, sen blev leksakerna intressantare.
Julia har även börjat ställa sig i krypställning, och den senaste veckan så har hon börjat gunga extremt fram och tillbaka. Antagligen lär det komma igång med det ganska snart också. Julias tänder har även kommit fram lite lite mer men inte så mycket.  Hon är så fruktansvärt söt, speciellt när man ser de två vita prickarna i munnen när hon skrattar och ler.
Imorse var det lite jobbigare däremot. Det var meningen att vi skulle hjälpa Jimmys halvbrors pappas bror att byta till nya framdäck. När vi väl är framme på Jimmys jobb så ser dem att det var fel dimension. Jaha, det var roligt tänkte jag. Vad ska vi fördriva tiden med i en timme lite drygt i väntan på att träffa Sofia och Magnus?! Julia somnade ju i bilen när vi åkte från jobbet så vi fick lov att bara åka runt lite. Lagom tills klockan blev kvart i tio så tröttnade vi och gick in på BalanZe (vi alla 4 skulle träna tillsammans..). Egentligen skulle vi inte ens fått komma in då dem inte hade öppet ännu, men dem blev inte arga för det (som tur var! :)) När S och M väl kommit ner med Olivia så körde vi igång. Jisses, Jimmy körde skiten ur mina armar så nu är dem nästan som spaghetti och dem är alldeles ömma. Han ska nog banne mig få igen sen ;) HAHA!
Efter träningen gick vi till 21:ans café och åt lunch, sedan om lunchen var så super nyttig efter träning det är en annan femma (nachotallrik och äppeljuice). Vi gick ett varv på stan då bägge barnen sov, så vi passade på att gå ner och bowla. Parvis så lade vi ihop alla poäng och stackars S och M förlorade ändå :S Bättre lycka nästa gång ;) M ville ha revansch så det ska han allt få.. Sen.. Vid ett bra tillfälle ;)
Efter det så åkte vi åt varsitt håll. Jimmy och jag for till Willys (dem skulle haft 2 pkt blöjor för 169:-) MY ASS heller! Det enda de hade var för 98:- om man handlade för 300:-. Skit tänkte jag så jag tog ett pack byxblöjor istället. Nöjer mig bra med det ändå :P Och nu är vi här. Om vädret håller i sig senare under kvällen (när Julia sovit sin stund) så ska hon få lite Potatis & Broccoli och sedan ska vi vandra ut till lekparken och gunga. Hon gungade första gången i bebisgunga igår och hon tyckte det var jätte roligt. Sen när hon började tröttna så satt hon bara där och stirrade. Gjorde ingenting, sa ingenting, utan bara... Satt.. :)
Nej nu ska jag ta och leta runt på Blocket och lite andra ställen efter 2 amstaffer som har blivit stulna (fred. 13/8). Dessutom är den ena nybliven mamma (dock är valparna så gamla att de äter torrfoder, men de behöver sin mors uppfostran) och den andra har nedsatt hörsel.
Off we go! Adiõs my friend!

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Emelie

Jag läser sällan men nu har vi fixat våran bärbara dator så nu blir det kanske lite mera, skulle behöva börja blogga jag oxå, men är ju bara det att man vill ha en massa roliga komentarer men det får man aldrig ;p har Julia varit nå ledsen när det börjar komma tänder? dom brukar ju vara så besvärade, Hampus har inga tänder på G ännu, o har inte börjat vilja ställa sig på alla fyra ännu heller, men det kommer väl snart! =) Kram Emelie&Hampus

2010-08-25 @ 14:17:23

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0