Fredag 30-04-2010

Igår var Julia och jag på rutin-läkarbesök på BVC samt vägning och mätning. Vi börjar med läkarbesöket.. Allting såg bra ut på henne, dock knakade det lite i hennes vänsta höft men läkaren sa att det inte var någon fara. Det var ingenting som han tyckte att man skulle oroa sig för nu. Den var ändå stabil trots knaket. Så jag hoppas på att det har blivit bättre med det när vi ska dit om ca 4 månader. (Då hon ska på halvårs undersökningen). BVC-Lisa sa även att hon skulle skicka hem en tid på vaccination. USCH! Jag vill inte det, det räcker med att akuten har stuckit henne i tån och tryckt ut massor med blod. Då var hon arg, så jag vill inte veta hur hon kommer bli nu då.. :(
Iallafall, Julia har lagt på sig lite. Vi har kännt att hon har gått upp en hel del när man har burit henne. Jag gissade på att hon hade gått upp från 4865 (för två veckor sedan) till 5200. Men ack, jag hade fel! Inte så stort fel men lite grann, hon vägde nu 5525 gram och är 56,3 cm lång. Så hon har även vuxit ynka 0,6 cm.
Ett halvt kilo ungefär och ca en halv cm är inte illa på två veckor. Knubbisen. Jag undrar vad hon kommer få för smeknamn snart om hon fortsätter öka på sig till en sådan knubbis. :D

Idag är det ganska fint väder men inte tillräckligt fint. Jag undrar vad tusan Julia och jag ska  hitta på idag tills Jimmy slutar. Eftersom det är Valborg och dagen före röd dag så slutar han 15.00. Men jag är så trött på att inte ha så mycket att göra under dagarna när folket jobbar. Har någon något bra tips? :(

Nu börjar det bli dags att blåsa håret och sminka mig innan Julia vaknar.



Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0