Fredag 09-04-2010

Förlåt till tusen att jag är dålig på att uppdatera. Det har varit ganska mycket den senaste veckan så jag har inte alls riktigt haft motivationen att skriva något. Jimmy börjar få magsår, Julia har haft feber och kräkts som en.. Ja.. Och jag har haft konstant migrän. Men jag LOVAR! Jag ska bättra mig. Det kommer med tiden. :)
Jag kan iallafall berätta att min sparv börjar bli stor, hon har redan gått upp till 4715 gram och hon är då bara 1 månad och 6 dagar gammal. Sedan har hon vuxit till 54,9 cm så det tar sig bra. Vikten är det som hon hoppar upp mest med. Hon har redan vuxit ur typ alla 50 och de flesta 56. Dock är 62 för stort för henne så jag vet inte vad jag ska ha på henne längre. Förvisso kan jag göra som Hannah säger, hellre för stort än för smått. Och visst.. Det håller jag med om.. Men hon försvinner ju nästna i dem. Jag tog fram ett sov påse igår som hon sov i inatt, och det är en 62, den är lite stor i halsen bara men annars så sitter den bra på längden och över armarna. Jag tror dock att det är värre med bodys.
Julia har även börjat göra ljud av sig som AH och AU. Hon har även börjat le mer och mer. Man ser att det är inte det leendet som hon har när det killas i magen för då kisar hon mer med ögonen på ett vissst sätt också. Nu är det mer rena leenden istället och det värmer så mycket när man ser det kommer. Hon är jätte stark i nacken, förvånandsvärt stark för att vara 1 månad. Och hon fäster blicken på saker som rör sig förbi hennes ögon om det inte går för fort, då blir det svårare att hänga med. Hon är helt enkelt en perfekt liten flicka <3

Igår var jag ner på Skatteverket då dem har gjort fel. Dem har satt att hon ska heta /Andersson/ i efternamn trots att jag hade skrivit på pappret att hon skulle heta Nordström. Så nu är det nya papper som måste skickas in och jag hoppas att det inte kommer något nytt misstag igen. Och så har jag skickat in 2 ansökningar om föräldraledighet och dem är ifyllda till näst-sista veckan i maj. Så pengarna och så kommer rulla in automatiskt ett litet tag nu iallafall :) SKÖNT! Jag hoppas bara på att jag kommer hinna få havandeskapspenningen och den första föräldrapenningen den här månaden. Annars ska jag ringa och tjata järnet på dem.

Planerna för helgen är toma. Inte helt dock, imorgon ska vi åka ut till min kusin med familj och fira Petra som fyller år på söndag. Och idag blir det antingen att gå ner på stan och se efter om man hittar någonting. Men största sannolikheten är nog att vi åker ut till Tuna Park och snokar.
Nu ska jag ta och byta kläder på Julia och sen ska jag börja göra oss iordning.

På återseende! :)

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Micke

Lilla Julia kommer säkrt bli en liten tjockis :P

kommer se ut som en gullig liten Michelin gubbe (eller gumma ska man nog kalla det)

Tänkte kila upp till er en snabbis tidigare idag när Hannah låg och vilade, men ni var ju för fina för att vara hemma.

Hälsa Jimmy så får vi ta och ses nån dag!

2010-04-10 @ 00:52:15
Postat av: Tina

Hej!



Du kan försöka hitta lite kläder som det bara är storlek 60. De borde passa bra på Julia.



Ha de bra =)

2010-04-10 @ 23:43:25

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0