28-09-09

Usch och fy vad man kan ha mycket att göra. Det märks och känns verkligen att man skjuter fram saker hela tiden med tanken "jag gör det sen, jag vill bara göra detta först..." men så blir det ändå inte av. Just nu har jag en storstädning av lägenheten, från topp till tå plus att jag passar på med lite ommöblering också så att det kan se lite större ut då en annan mäklare kommer imorgon kl. 16 och ska värdera och så ska hon förhoppningsvis kunna få några bra kort och lägga ut också till försäljningen.
Jag lade ut en annnons på Blocket och på lite andra ställen om lägenheten inatt och idag så ringde en mäklare till mig och frågade om jag inte ville ha deras hjälp.. Vi har tidigare pratat med Svensk Fastighetsförmedling och dem värderade 410 tusen, men då skulle vi få mellan 1 och 3 tusen kvar i handen efter lånen och hans arvode. Denna mäklare var  bättre, vi kommer få mer över i handen när den är såld. Dem lägger nämligen på sitt arvode i budet, så eftersom dem värderade 410 så lär ju denna lägga på sitt arvode då till 435 och hon hade sålt många fastigheter i här för något år sedan, när det var mer högkonjuktur och dem gick då för 425 tusen, så jag hoppas väl på närmare 435 :) och enligt min snabbräkning då så lär vi få 10 loppor kvar, kanske något mer när den är såld då lånen gått ner mer och ränteavgiften har sjunkit *yay*
Så.. Nej nu ska jag forstsätta städa. Det blir inget Vingåker idag (vi var trots allt där i torsdags) men jag skulle få köpa vinterjackan jag hittade då, men det skiter sig bara för dem kommer imorgon. Jaja, finns den kvar till helgen så tar jag den då ; )
Nej, fortfarande åter till städningen och hunden : )

Ta hand om er, ni vet aldrig vad som kan hända.


Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0