23-11-09

Jaha, då är det bara en månad och en dag kvar tills det är julafton.. Igen.. Tänk att man kan vara så trött på julafton. Jag tycker iallafall att när man blir äldre så finns det ingen vits med att fira julafton. Jag menar.. Maten som du äter på julafton, den kan du lika gärna äta idag, imorgon, om en vecka? Man äter ju nästan julmat på midsommar bordet också (kanske inte exakt samma saker men det är inte lika långt ifrån). Jag tycker det verkligen var mycket roligare förut, när man var mindre. Då man umgicks med släkt och alla andra. Nu för tiden känns det inte alls samma sak. Man träffas, äter, spelar julklappsspel, äter lite till, dricker alkoholhaltiga drycker, umgås, barnen leker med julklapparna, vissa barn sover, ungdomarna går ut och festar eller vad dem nu gör. Tanken är härlig men att vara där igen.. Nej.. Det känns inte alls lika roligt längre. *Ångesten kommer krypandes*
Vad tycker ni om julen?
Jag har iallafall varit och köpt min julklapp och Jimmys julklapp till spelet som vi ska ha när hans syster kommer hem runt jul/nyår. Jag tänker inte avslöja vad det är då jag vet att några av dem sitter och läser här lite då och då.
Sen har jag köpt julklapparna åt Sofie och Louise (mina kusinbarn). Så fort som både Jimmy och jag blir friska från den hemska senhöst förkylningen så ska vi iväg och kolla åt Erik, Lukas och Linus också. Erik tror jag redan att jag vet vad jag ska köpa, men det är värre åt Lukas och Linus eftersom jag inte känner dem så jätte bra, jag lämnar istället över det åt Jimmy, det är ändå hans systersbarn så han bör nog veta ungefär vad dem kan tänkas behöva/vilja ha. : )
Sen, för att INTE tala om någonting till Jimmy. Jag har köpt hans julklapp också.. Eller ja.. En av dem.. Och den har jag gömt så bra att han skulle nog aldrig till att tänka ut var den kan ligga ; )
Jag väntar bara på att Hannah och jag ska ha en dag där vi sitter och slår in alla julklappar, antagligen blir det en dag när Jimmy är på jobbet eftersom hans inte är inslagen ännu ; )

Nej nu ska jag iväg och sysselsätta sig med här hemma. Igår spikade jag upp alla tavlorna som vi hade så jag får gå och plocka inne i barnrummet eller någonting istället : )

PS. Jag går in i v. 26 idag, nu är det bara 14 veckor kvar..


Skriv gärna din åsikt
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Jag ÄLSKAR julen!

2009-11-23 @ 22:58:29
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Ida

Det blir mkt roligare när man har barn när det gäller julen i alla fall det tycker jag.. ^^

2009-11-24 @ 13:24:28
URL: http://enyatomoyuki.blogspot.com/
Postat av: sussa

kan hålla med att julen är ganska så hysterisk, men jag brukar säga att julen blir hysterisk pga man gör den till det =)

Det kommer bli skillnad när man fått barn.... kram sussa

2009-11-25 @ 09:45:34

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0