20-11-09

Ursäkta den dåliga uppdateringen på sista tiden, men jag har haft ganska mycket att göra och mycket att tänka på. Jag kan med glädje berätta att jag slipper ligga och trängas med Jimmy varje kväll nu, igår var vi på IKEA och investerade många nya och vettiga saker. Från att ligga tillsammans i varsin kant (nästan) i en ca 120 säng till en säng som är 180. Det är fantastiskt skönt. Dock kändes det lite hårt att somna i den igår men det blir bättre när man haft den ett tag och legat in den. Så här ser iallafall våran nya underbara säng ut : ) Vi har lite i MALM-serien redan och detta är naturligtvis också en sådan. Så nu fortsätter uppsamlingen av MALM :)

Andra saker vi hittade på IKEA var även en fårskinnspläd till bebisen, en taklampa som jag ska måla mönster på in till barnrummet, 2 st förvaringslådor till barnrummet, en mindre vägghylla till vardagsrummet, en lång vägghylla att ha i sovrummet, galgar, barngalgar, stativ + 4 nätkorgar till garderobsförvaring, rött matsett till barnet (tallrik, skål, haklapp och sked), 4 st. dubbelsängslakan, tallrikssett i 18 delar. Lite smått och gott och sammanlagt så det blev inte alls priset så mycket som vi hade räknat med. Och vi har tur att jag kollade genom kvittot nu också och ser att vi har betalat en liten hylla två gånger trots att vi bara har hämtat en, så det blir en tur till IKEA imorgon igen och försöka lösa situationen.

Idag har vi även varit på Vingåkers Factory Outlet och köpt en vinterjacka som jag absolut behövde. Dock fanns inte den som jag ville ha till en början kvar och det var nog tur det, den var jätte skön och snyggmmen vi hittade en annan, en Helly Hansen jacka som egentligen var herr jacka men jag orkade inte bry mig om det, så vi sparade ändå rätt många slantar på det. Sen hittade Jimmy en nalle som det stod "gullunge" på av märket Lundmyr som han ville ha i vagnen. Jag hittade en vagnmobil av samma märke, en fjäril som speldosa även av det märket och sen hittade jag ett par ursöta byxor som var svarta och så stod det Älskling på rumpan.

Det var nog allt för denna gång, jag orkar inte sitta kvar här utan jag ska kila och prova mitt nya Balance Board till Wii:t istället ; )
Men först ska jag bara slänga in tre bilder på magen, början till tjockismagen : )
V25 (24 + 3)

Magen börjar äntligen komma fram mer och mer och snart är våran älskling här <3 Det är 108 dagar kvar idag om allt går som det ska : ) <3



Skriv gärna din åsikt
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Jisses vilken mage :D

2009-11-23 @ 22:59:08
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0