10-11-09

Usch vilken dag det har varit. Hannah och jag har setat uppe på förlossningen en timme idag och fördrivit tiden så gott vi kunde. Jag var tvungen att åka in på en extra koll då jag hade läkage i förr-förrgår. Det var inte förns idag som jag började bli orolig om det var fostervatten som hade läkt eller gått då. Oron kom inte förrän Hannah och jag satt och diskuterade det mer och mer. Sjukvårdsrådgivningen tyckte att jag skulle åka in på en extra koll och det tyckte förlossningen också att jag skulle göra. Så jag fick lämna urinprov och fick veta att jag har äggvita i urinen (3+) men det är inget som är farligt. Och på UL så var kanalen stängd så det kan inte ha varit något fostervatten som läkt iallafall. Konstigt kändes det iallafall när det hände, men det är och var riktigt skönt att veta att hon har gått om vatten att röra sig i och att kanalen inte har öppnat sig en millimeter ens.

Annars har vi bara tagit det lugnt idag. Hannah och jag försökte göra spenatsoppa med korvbitar i och ägghalvor till, men det blev lite så där halvmisslyckat. Jag pinade i mig lite medans Hannah käkade desto mer. Micke skulle ha tagit av det han också men han hann bara komma upp hit med Melina så var det dags för oss att åka till förlossningen eftersom jag fick en tid dit på en gång.

Dem kunde åter igen inte bekräfta till 100 % att det är en flicka men hon tyckte också att det såg ut som det, precis som jag tyckte och som BM tyckte när vi var på UL i v. 19-20. Dock låg lill tjejen väldigt mycket precis i en skugga så det var jätte svårt att se. Innan Hannah och jag fick åka hem igen så sa dem att skulle jag känna något läkage eller så igen så skulle jag inte tveka på att höra av mig ifall att det kan vara fostervatten. Man vet aldrig heller om man börjar föda redan nu då jag har hört att det finns folk som kan komma igång redan nu. Jag fick iallafall veta att hon har det bra och hon var riktigt livlig för hon sparkade mig hela tiden i vänster sida när dem kollade henne och vattnet. Så fick jag även se att hon låg med huvudet nedåt, rumpan upp till höger sida av magen och fötterna + händerna till vänster sida.

Jag kan inte vänta mer tills min lill tös är här, så jag kan krama henne, gosa med henne och sno henne från Jimmy hela tiden så fort han vill gosa ; )

Ne, det var nog allt för mig ikväll. Nu ska jag ta och äta lite is cholklad glass och strössel tillsammans med Jimmy och Navy CSI - Los Angeles.

PS. Är det någonting någon vill fråga, berätta, tycka eller dylikt så är ni faktiskt välkomna att skriva en rad då jag ser att flera är in och läser den dagligen. (Vilket är bra, det pushar mig mer att uppdatera oftare : ).. )



Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0