29-07-09

Klockan är mycket och jag är trött. Jimmy har redan somnat, fast det är inte så konstigt när han varit uppe sedan 6 imorse och jobbat från 7. Jag har haft mer tur och varit ledig två dagar direkt efter semestern, de ni ; )
Dock är det tillbaka till jobbet imorgon kväll *suckar djupt* men det är bara dags att börja tänka "lön, lön, lön, bebisen" eller något liknande.
Detta inlägg kommer suga rent ut sagt, jag vet inte alls längre vad jag ska skriva men ändå känner jag för att kluddra ner en rad eller två.

Dagen idag har varit helt lugn, Jimmy och jag var och kollade på en 3:a på Tegnérgatan 1B idag och har konstaterat att den kan dem lura på någon annan för den vill ingen av oss ha. Jag tyckte den hade lite halvdålig planlösning och Jimmy tyckte inte alls att det fanns någonting som lockade med den förutom att det var stort badrum så man kunde få plats med tvättmaskinen, plus att det fakiskt fanns uttag för den! : )
När jag kom hem strax efter lunch och efter det så satte jag mig och tänkte kolla efter andra köpeslägenheter eller kanske efter ett hus istället. Våran plan var ju att vi skulle flytta in i en hyres när vi sålt denna och sedan leta efter hus om något år, men det börjar kännas mer lockande med hus eller annan köpeslägenhet iallafall. Jag hittade ett jätte fint hus ute i Slagsta som jag skulle visa för Jimmy nu innan han gick och lade sig, men det gick inget vidare då han somnade som en stock typ >.<

Jo, Jimmy och jag for till Västerås när han slutade jobba, och jag hittade äntligen mitt blåa Back On Track täcke till Noice. Vi beställde en i förra veckan från Re-dog, men dem ringde idag och sa att det inte har kommit då dem inte görs i blå längre, utan bara i svart. Jag har redan ett svart, till Curre. Jag vill inte ha ett svart täcke till en svart hund. Som tur var så kom jag på att Djurmagazinet i Västerås också säljer Back On Track täcken så jag ringde dit och fick lägga undan en blå. Det tråkiga var att när man kom dit och provade 63 (som passade hos Re-dog) var för liten. (Djurmagazinet säljer nämligen Re-dogs täcken hos sig, eller ja, dem gör reklam för Re-dog på sina täcken där). Det bästa var ju det att det fanns en storlek till som passade men det var strl 68-71, och jag trodde direkt att Noice skulle drunkna i den, men det gjorde han inte, snarare så blev han snyggare i den. Så nu har båda mina älsklingar ett varsitt täcke när det regnar kallt, blåser kallt eller när vintern kommer.

Nej nu har det gått för lång tid här och jag orkar inte sitta och lyssna på Jimmys snarkningar längre. Plus att det är jobb imorgon kväll igen så jag kan inte sova bort hela dagen : /


Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0