13-07-09

Äntligen har jag och Jimmy två underbara veckor tillsammans. Jag hoppas bara att dem veckorna inte går alldeles för fort, jag vill inte komma tillbaka till arbetet igen. Jag vill ju vara hemma med Jimmy <3
Vi åkte ner hit till Småland igår, jag låg och drog mig lite extra länge på morgonen då jag hade jobbat på kvällen så vi åkte inte förrän halv 11-11 någongång, vilket ledde till att vi inte var framme förrän vid halv 5. Vi var bra trötta efter resan ner och hade mest planerat på att bara ha en hemma kväll med Micha och Danne. Dock gick inte det som planerat, Micha skulle åka till någon Cocker Spaniel uppfödare, som var mer än social och extremt mer än pratglad. Hennes mun pratade mer än någon annans jag kan minnas har pratat på två timmar. Men bra gick det och Curre fick på sig två fästingar på en gång trots att han bara var ute ur bilen, gick till två olika ställen. Jag tycker verkligen att dem borde förintas..! Noice som tur var klarade sig helt från dem.
Direkt efter frukosten var det bara till att sätta på dig kläder och borsta håret, Micha hade nämligen tänkt sig att vi tre och hundarna skulle gå en lång promenad. Vi gick ner genom stan och in i skogen, till ett väldigt fint naturreservat med små forsar här och där, broar lite här och där, och väldigt fint överallt. Den promenaden tog oss omkring två timmar, och desto närmare vi kom "hem", desto kvavare blev det. tillslut var det bara till att byta till mer sommarkläder istället, jag trodde nämligen att det skulle bli regn och rätt kallt, vilket det inte blev istället. Sedan hann Micha precis äta lunch, sen var det bara dags att sätta sig i bilen och skjutsa iväg henne till Eksjö lasarett, det var dags att börja jobba. Stackars krake har ingen semester ; )
När vi lämnade av henne åkte Jimmy och jag vidare till Gränna och gick runt lite. Jimmy har nämligen aldrig sett hur dem gör när dem gör polkagrisar, och då tänkte jag vara snäll och visa det, dock missade vi det på varje ställe, första rundan vi gick så hade ingen börjat och  när vi sedan bara vände och gick tillbaka på samma väg igen så var alla nästan klara. *muttrar bittert*. Men men, han fick iallafall se lite grann hur man gör, iallafall precis i slutet när dem klipper, gör större och längre och klipper lite till.. Men vi ska vara glada, det kom ut en kille från bageriet när vi stod och valde rullar, och han kom ut med så färsk smet att den fortfarande var varm och kunde formas, jisses å gud vad god den var. Så nu kommer vi helt klart få hål i tänderna, så mycket godis som vi köpte med oss ; )
[ Jag tyckte vi åkte ner med mycket saker, men nu börjar jag tveka, jag undrar däremot om hur mycket vi kommer komma hem med istället. På onsdag eftermiddag / kväll åker vi nämligen vidare till Martina, Lucas, Linus och Markus i Göteborg. ]
Efter resan till Gränna så åkte Jimmy och jag till Tranås för att se hur pass litet det egentligen var. Det var inte så jätte litet men det var ändå inte stort, det var ungefär som vårat Torshälla fast inte med lika mycket hus och lite mer shopping affärer. Vi bestämde oss för att vi skulle hitta något matställe, men det gick mindre bra, helt plötsligt började det ösregna  och vi sprang tillbaka till bilen igen, och for tillbaka till Eksjö för att vänta på att Micha skulle sluta arbeta. Det vill säga att vi hade det extremt tråkigt i väntan (3-4 timmars väntan) så vi stannade vid en Shell station och köpte en korsordstidning för att kunna roa oss med någonting. Tillslut slutade hon och våran 3 mils resa hem till Vetlanda hade börjat igen.. Så jag satt och tränade lite hjärngympa med både Jimmy och Micha. Jag hittade några frågor med bland annat Geografi, Sport, Blandat, Natur med mera. Jag tyckte det var rätt kul att höra deras svar när dem inte kunde frågorna. Hihi.

Nej nu ska jag gå och mysa lite mer Jimmy till slutet av Beck. Imorgon är Daniel hemma halv 4 och Micha hemma kvart över fyra, så då tänkte vi (om det blir fint väder) åka iväg och spela lite bangolf..

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Becka

Men GUMMAN jag saknar dig!!!! Hor av dig!

2009-07-20 @ 14:29:31
URL: http://dulilla.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0