08-12-09

Ehm, jaha och vad händer då? Väldigt mycket. I fredags så var Hannah, Micke, Jimmy och jag på bio och såg Luftslottet som sprängdes. Den var helt okej, mycket roligare än dem andra men jag tror nog ändå att dem andra var liiite bättre. Vi tänkte även göra mat och ha en mysig middag innan den började, men vi hann inte med att göra potatisgratängen, så maten fick vänta och ställas in igen. Vi var hemma igen efter bion runt 12 snåret och då kan jag lova att man såg fram emot att få göra och äta maten. Mums! Potatisgratäng med fläskfilé (och tänkt kantarellsås som alla glömde bort :)) och lite sallad till. Jimmy och jag somnade nog inte förrän klockan var.. 2 kanske?! Jag vet att jag kollade på klockan när vi lade oss vilket var runt halv/20 i 2. Sen pratade vi lite och Jimmy sövde mig genom att dra fingrarna på ryggen (Mmmm!!). I lördags var det bara att stiga upp kl. 9, vilket Jimmy inte alls orkade med trots drygt 7 timmars sömn. Han kom inte upp ur sängen förrän kl. 10 :) Vi åkte och lämnade Curre hos Jimmys pappa och for vidare för att hämta hans kusin och hans tjej. Bilfärden fortsatte mot Trosa Stadshotell. Det var hur mysigt som helst där. Vi fick större rum är Niklas och Carro och ändå lyckades vi (på något vänster och vis) tappa bort en handduk. Morr! Hur? Jag har ingen aning, trots att det bara var en hall som satt ihop med "sovrummet" och ett badrum så lyckades vi slarva bort den. Nåväl. Det är tur att handdukar inte alls är så dyra då, plus att den var ändå sliten och så var det gammal hårfärg som inte gick bort :)
Kvällen började bra med att leta reda på alla andra från Langes, det vill säga (PV) personbilsverkstaden eftersom dem på (TP) transportsidan bara är tre stycken. Jag kanske ska berätta varför vi var där till att börja med ^^,
Det var nämligen deras julbordsmiddag. Middagen började kl. 18 och med förrätter, det vill säga kallrätter. Fisk och annat tjofräs. Gott var det trots att jag inte fick äta så mycket av det. Det blev mest ägg och mackor för min del. När vi kom till varmrätterna var det en helt annan sak. MUMS! Prinskorv, köttbullar, potatis, Jansons och.. Åh gud vad gott det var. Vi blev så mätta så mätta så vi tänkte på skoj att vi inte behövde äta på en vecka. Jag fick en enorm sammandragning en stund efter jag ätit klart att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Utvägen för min del, med en svansande Jimmy efter mig, blev att lägga mig på rummet en halvtimme. Jag tror det även var för att jag hade väldigt mycket gaser då hon stökade omkring och tryckte på fel ställen. Det kändes inte så lämpligt att släppa rökare vid maten, och att hålla det inne är inte världens bästa. Det blev iallafall bättre så vi gick ner igen till gänget och fick sitta och lyssna yttligare på Jimmys chef om att mannen jobbar, kvinnan sköter hemmet bl.a. Usch det var så jobbigt och frustrerande att han struntade i andras åsikter om det. Till slut blev det alla tre från TP vs. ME! Kvällen slutade iallafall runt kvart i elva. Jimmy skulle köra så han skulle inte dricka så mycket, och han klarade det. Jag blev till och med förvånad att han åt frukost på söndagsmorgonen. Han som ALDRIG brukar äta frukost utan att ha varit vaken en timme eller två först. Vi började åka hem runt... 10 - halv 11 någonting. Då var det bara till att lämna av Niklas och Carro och sedan hämta Curre igen hos Jimmys far. Egentligen skulle vi åka till Hallstahammar, men det blev inte alls som planerat. Saker och ting hade kommit emellan så vi ska ta det den här helgen som kommer istället. Det ska bli kul att se hur Jimmy och dem andra kommer vara/reagera på varandra. Jag längtar efter att få träffa alla igen :)
Nej, nu har jag ätit mat och ska gå iväg och leka med kameran istället, och visa Jimmy en julklänning jag köpte men känner mig osäker på.




Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0