01-12-09

Usch, det är redan December månad. Klockan är redan 07.52, vad fan gör jag vaken nu? Till och med Curre och Shina ligger och sover fortfarande. Jag avskyr att ha såna här dagar när man är nästan pigg, men iallafall vaken kl 6 på morgonen när man inte har något planerat över dagen. Man vrider och vänder på sig men inte fasiken kan man somna om. Plötsligt ringer Jimmys alarmklocka hejvilt och blinkar värre än en polisbilssiren. Hunden ligger och drömmer och katten kliar sig så hon plingar repeterande. Gosh, jag vill verkligen bara dra täcket över huvudet och sova bort hela morgonen, men icke. Inte nog med att man vaknade klockan 6 som sagt, så har livet i magen sparkat runt, rullat runt och bara stökat allt hon kan för att störa mig med att försöka sova. Man går upp och tar ett glas mjölk i hopp om att kunna få somna om, men icke, hon blir värre och till slut så har man mjölkuppstötningar istället. Min morgon, finns det någon som vill byta? :) Just nu sitter jag här istället, tillsammans med Bandit-radion och ett glas apelsinjuice och hallonkräm med mjölk. Snart ska man väl ta och slita med hunden ut genom dörren och ut i kylan.
Min dag ser inte så bra ut den heller, hänga tvätt, lägga in kläder från kartonger, städa barnrummet och bära ner massa skit i källaren, ner till försäkringskassan och hämta massor av rosa papper till arbetsgivarintyg. Jag vill inte. Jag orkar inte. Jag vill bara gräva ner mig själv 1 ½ meter under ett täcke och vakna när klockan säger "lunch". Jag får väl se om jag lyckas få med mig Hannah ner till stan iallafall.
Jag måste ju hitta en julklapp åt min kusin också och det är verkligen inte världens lättaste. Och på tal om julklappar, jag är helt klar med julklapparna i övrigt. Eller ja, dem enda som är kvar är Jimmy och Jonny. Men Sofie, Louise, Erik, Petra är klara. Jimmys mor och far, julklappsbytet, Jimmys systersöner Linus och Lukas är klara. SKÖNT! Då slipper man tänka mer på sådant nu.
Det enda som Jimmy och jag önskar oss i julklapp är mycket kärlek så klart ( ;) ), 3D UL i Sthlm och barnleksaker.

Jagvill att det ska bli mars, NU! Jag börjar redan bli trött på uffarna mot revbenen och alla kraftiga rörelser huller om buller i magen hela tiden, trycket utåt på magen när hon, antagligen, vänder på sig. MARS KOM TILL MIG NU!!! <3<3

Skriv gärna din åsikt
Postat av: viccan

hej äntligen nått att läsa ;)

om ni kommer till stockholm för 3d ultraljud måste du säga till så man får träffa dig er :D

2009-12-01 @ 12:48:27
URL: http://viccangravid.blogg.se/
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Har ett inlägg på min blogg där man kan ställa en fråga till mig, OM man vill :) gör gärna det, om de är något du funderar på!

2009-12-02 @ 23:41:59
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0