02.06.08 Gårdagen..

Veckan har väl inte bjudit på så mycket denna gång heller.
I torsdags så tappade Curre sin sko för att skydda så att det inte kommer in smuts i såret, och Robin letade och letade i flera timmar, åkte hem och käka och stack tillbaka igen och letade några timmar till. Jag jobbade den kvällen så jag kunde inte komma och hjälpa förrän efter jobbet. Jag kom till djurgården (dagiset) och var på väg upp till honom, såg plötsligt något som "lyste" till och jag bestämde mig för att ta i det och kolla vad det var, ni kan ju bara gissa vad det var ;) Han som letat i flera timmar och så hittade jag det på en gång jag kom dit ;) HAHA! Stackars Robin, han började nästan tro att jag hade varit hemma och hämtat den andra skon och plantera dit i busken när jag kom för att jag skulle hitta den direkt, men det hade jag ju inte heller xP ...
I lördags så var jag, Robin och Petri och fiskade en stund i Torshälla.. Petri den dryge fan fick ju fisk direkt..
I går så stack Robin till Vilsta och sprang milen (han ska springa Fordmilen), han måste ju springa så mycket som möjligt nu för att orka den på fredag. Under tiden han var och sprang så gick jag och Curre till uppfödaren och satt ute i solen och snacka en timme ungefär. Curre fick hälsa på syrran Affi också men ingen av dem kom ihåg varandra. Men dem började leka och stoja så vi tog in Affi igen, vill inte att hundarna ska sticka iväg om dem ser en annan hund eller ett djur, och det värsta är ju om dem skulle springa ut i vägen. Men lite lek blev det ändå :D
Sedan ringer Robin att han är klar med att springa och han ville att jag skulle komma till raststugan och köpa en cola åt han som han kunde ha på hemvägen. Men så blev vi osams bara för att jag vill ha en till Greyhound. Finns en jätte fin tik på blocket som bor här i stan.. Ärla för visso men ändå.. men Robin vill inte ha någon. Så började vi tjaffsa om lite allt och inget och sedan gick vi upp till hans mammas nya radhus. Dock var ingen där men hans morfar kom precis också. Han har tre border collie, han försökte lura mig att Rebecka (äldsta tiken och mamman till Emma) var död. Han hade bara Emma och Axel i bilen så jag frågade ju var Rebecka var, han sa i jorden. Jag ba va? han sa det att joo hon ligger i jorden, va fan ska jag med tre hundar till? Jag blev helt mållös, tittade bara chockerande på honom. Sedan sa han att han hade tagit huvudet på henne mellan sina knän och sedan tagit yxan och bara smackat till.. Herre jisses tänkte jag. Är han inte klok? :O Men så började han skratta och sa att Rebecka bara var hemma för att hon löpte.. haha, den busiga karln alltså, och jag är så dum och tror ju på i princip allt han säger. Tror jag alltid blir blåst av honom. Jag kanske är en blondin i hans ögon? :D hahaha!
Det var ju heller ingen hemma i radhuset så morfar åkte hem och Robin och jag knallade hemåt, Curre var så trött att han orkade inte gå i värmen, han lade sig bara i gräset i skuggan och däckade. Stackars krake, jag som var så stressad också för att vi skulle hinna ut till min kusin i Hällberga innan natten också.
Så vi stressade Curre lite så han var tvungen att gå, annars så kunde han få stå still i flera timmar om han hade fått.
Men så kom vi hem, tog en kalldusch och Robin käkade lite innan vi skulle börja cykla. Sedan bar det av och Robin undrade om vägen genom Golfen och Odlaren skulle vara kortare / snabbare än vägen till Viptorp och sedan in mot västernridningen. Den allra kortaste är egentligen att cykla till sjukhuset och sedan upp emot odlaren så man kan cykla under järnvägen och upp i skogen. Men den vägen som Robin tog nu var ju bara längre och jobbigare, upp och liiiite nedför, upp och liiiite nedför... Usch vilka backar alltså!! Blä! Efter en mil och 40 minuter på sadeln så var man väääligt trött. Alla skulle sätta sig och äta också precis när vi kom. Petras mamma kom från småland och skulle åka igår. sedan var Petras syster med man och Vincent ute och hälsade hej. Alla måste ju få hälsa på lilla Erik. Men iallafall. Medans alla satt och käkade så gick Robin och jag ut och satte oss och varvade ner lite efter cykelturen. Jonny (kusinen) som inte har slutat röka ännu heller kom ut efter maten me flickorna i hälen som ville leka. Så medans Jonny låg och rökte så hoppade och stuttsade tjejerna (sittandes) på hans rygg, om och om igen. Efter Erik hade ätit så fick jag hålla i honom, sån söt liten krabat. Första gången jag håller en så liten bebis i hela mitt liv. Väger knappt 4 kilo och var 4 dagar gammal.. idag är han 5 dagar.. snutten, så söt och urgullig, Vill också ha en sån liten underbar krabat. Så nu är det konstaterat,
Likheter på barnen
Louise - Pappa
Sofie - Mamma
Erik - Pappa
..
Klockan började närma sig 6 och jag blev hungrigare och hungrigare. Robin också men han hade ju ätit fil + banan, men han hade sprungit en mil innan också -.-
Vi kom inte iväg förrän vid halv 7 och var hemma vid halv 8 då vi var tvungna att handla köttfärs och gräddfil till maten också.
Innan vi stack från Hällberga så fick inte jag någon kram av tjejerna, så Petra började säga emot (på ett glatt och busigt sätt) att dem INTE fick krama mig eller Robin. Så dem kom ju självklart och kramade oss båda. Sedan kom dem och kramade oss igen efter en liten stund. Sofie är en liten liten pussgurka också. Hon vill bara pussas hela tiden. Så hon fick en puss av mig och då var ju Louise också tvungen att ge en puss/få en puss. Sedan är dem lite halvrädda för Robin då de märker att han inte gillar barn på det sättet. Men när vi började säga emot att dem inte fick ge Robin en puss innan vi stack så kom dem ju och gjorde det. Sötnosar <3
När vi kom hem var vi så hungriga att vi knappt kunde vänta med maten, man blev så ivrig att maten snart var klar. Robin slängde i sig 3 tacos bröd fullastade med gott, jag mådde illa efter 2 st. trotts att Robin försökte tvinga i mig lite mer :P
Petri kom över och klockan var kvart i 10. Han och jag skulle ut och reta alla fiskar igen. Så vi stannade först vid västerleden och köpte en glass åt mig. Och det hjälpte faktiskt, Twister hjälpte mig mot mitt illamående. Vet inte hur en sån glass kan det :S
Men sedan åkte vi ut i buskaget och jag fick köra igen. Eftersom jag var så trött och slut efter 2 mil på cykel och 4 - 5 km gång... i den värmen som var igår. Jag lyckades till och med bränna mig på axlarna, typiskt mig ;)... Men var var jag... hmm... jo, jag var för okonsenterad att köra så vi åkte till Torshälla igen och fiskade lite. Hela tiden kändes det som om jag vart myggbiten överallt. Så jag stod inte ut, och eftersom jag var så trött så orkade jag inte heller stå där med huvudvärken. Så vi åkte hem.
Och nu sitter jag här och nyss ringt facket och sagt att jag vill bli medlem. Så jag får pappren imorrn att fylla i och sedan skicka iväg tilbaka till dem :) Måste vara hos dem, måste ha hjälp ifall det blir strul och så får jag gå med i A-kassan då om jag skulle bli arbetslös.
Fick massor med papper nyss.. hmm, av Agria ska jag få tillbaka 424 kr och av Strömsholm ska jag få tillbaka 120 kr. Snart är jag rik ;) Och varför kan dem inte bara räkna rätt på en gång istället för att hålla på och ta massor med mer pengar och sedan ge tillbaka dem? Konstiga försäkringsbolag.

Nej nu ska jag ta ut hunden och sedan ska jag ner till bibblan och lämna tillbaka lite böcker som jag inte lämnat in ännu. Ska aldrig mer låna böcker, jag glömmer bara bort dem ;) hihi...
Sen får vi väl se vad dagen har att bjuda på. Antagligen kommer jag få sitta här själv som alltid annars tills Robin kommer hem och är totalt osocial och bara sitter vid datorn :( Får se, får se som sagt..
Vad händer för er andra? :D

Over and out! <3

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Michaela

Haha ni har haft fullt upp ;) Jag ska snart åka o ta blodprov som läkaren ska ha nästa vecka och sen ska jag ut till Rasmus så han får komma ut en stund och sen måste jag plugga...har tenta imorn...blää :S haha! Ja just ja...sen ska jag rida lektion ikväll oxå :D pussss

2008-06-02 @ 12:39:25
Postat av: Melinda

Ojj, här var det mkt skrivet ;)
miss you honey (L)

2008-06-02 @ 20:28:30
URL: http://melindawingren.blogg.se

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0