Lite tankar och funderingar!



Egentligen har jag tänkt på en sak. Jag läste en kompis blogg som skrev att hennes hund precis blivit avlivad, men ingen anledning.
Denna tanke hör inte riktigt till just det, men det handlar om avlivning.

Varför avlivar man ett djur, etc. en hund när den lider för att den har blivit skadad? Okej, jag vet, man gör det för att det är synd om djuret så att det ska slippa lida. Men om en människa skadar sig då? Vi avlivas ju inte? Det är ju inte synd om oss om vi lider? Djuren är ju lika mycket levande som vi är. Och om det nu finns så mycket saker som kan göras för att vi ska slippa lida och massor av rehabilitering och skit, varför hjälper vi då inte djuren också? Varför ska vi ta bort alla som lider? Då kan vi ju lika gärna avliva oss själva när vi lider när vi är skadade! Det är vad jag tycker. Jag menar, det är inte så konstigt att alla djur försvinner med tiden, vi dödar hälften för att vi ska överleva, sedan dödar vi resten av halva hälften för att de är skadade, och den sista fjärdedelen dödas för att vi ska kunna tjäna pengar på deras päls eller tänder eller vad det nu är!! Idioter! Är det ingen som kan öppna ögonen och bara förstå? Bara se vad själva som pågår? Stanna upp i eran "stressiga" och fulla vardag och se er omkring på hur resten av världen mår!
Och på tal om hur världen mår, det känns som att alla barn i Afrika skulle äta pengarna vi skänker som middag! Alltså, varje jävla år får dem flera miljarder, och inte bara från oss i Sverige då, dem får säkert minst lika mycket från USA och sedan lika mycket från Kina och alla andra i världen, och ändå hör man reklamen går varje vecka om att dem inte har pengar, det ordnas en gala varje år åt dem så att dem kan få pengar, jag menar, äter dem pengarna till lunch eller vad är det som pågår? Eller köper dem de dyraste sakerna till de stackars barnen som knappt vet hur en vardag i livet fungerar, utan att tigga om mat eller liknande, sälja sig på gatan bara för att kunna få lite vatten? Hiv... just ja.. reklam varje dag om att lilla tjejen har HIV och hon är såå sjuk för att hon drack smutstigt vatten, va fan (!?) Pengarna dem får av oss kan dem ju få rent och fräscht vatten! Eller var i helvete tar pengarna vägen?

Nej nu ska jag ta och ringa Petri istället, denna blogg kommer aldrig ta slut annars!
Update later!
Over and out!

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Becka

Håller med till 1000 vännen! Tycker att om man kan avliva ett djur "som inte passar in" så tycker jag vi borde ha dödsstraff i sverige!

2008-02-07 @ 13:34:28
Postat av: Melinda

Vi får prata om de där på msn, jag ska ge dig anledningarna :'/

2008-02-07 @ 20:46:54
URL: http://melindawingren.blogg.se

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0