Arbete

arbete, arbete och ännu mera arbete.
Det är skönt att ha fast jobb, men idag, fan jag är inte sugen alls. Jag känner ingen ork! Jag som hade sett fram emot dagen idag för att vi får alltid varor och när man jobbar 11 till 22 och får varor så säger klockan bara svisch så är klockan 4-5.. då är det inte mycket kvar av tiden. Men idag, självklart, bara för att jag såg fram emot den så mycket så får vi inga varor heller. Ringde till och med och frågade chefen om vi skulle få något, men vi hade visst allt. så jag sitter bara här, rullar mina tummar.. jätte fint väder ute och jag måste sitta inne här hela dagen :(
Kanske därför det inte kommer några kunder heller, alla är ute och rör på sig i den sköna solen. Äntligen vårkänsla, eller lite grann iallafall.

Igår brummade vi iväg (jag, Robin och Petri) till V-ås. Petri skulle ha några lampgrejor till släp/bil/traktor. Och självklart på vägen hem så var det ju mörkt, så jag somnade ju som en sten i bilen, jag har alltid den förmågan. Somnar alltid efter en halvtimmes färd typ. Men nu hade ju killarna varandra som sällskap :D
Stackars Lemona som fortfarande har fång. Jag var ut till hästarna igår efter jobbet innan vi stack till v-ås. Hon har börjat vara ute i sin sjukhage nu och hon tycker ju att det är jätte roligt. Rullar runt i leran så hon är mer lergrå än brun och svart :)
Och Geisha har tappat en sko IGEN (!!) Hon är knäpp den där hästen, hon springer och hoppar så mycket i hagen att hon alltid tappar skorna. Töga häst, det måste ju göra ont, snart har hon ju inga hovar kvar ju :S


HAHHAHAHAHHAHA!! När det kom in en kund nyss så tittade jag ju självklart vem det var och sånt, måste ju hålla lite koll.. men iallafall, när han sedan gått in och dörren är på väg att gå igen, så går det en gumma och en gubbe med varsin rullator, hon ledde men hon kollade tillbaka på gubben precis när dem gick förbi. Han var typ precis till att hamna bakom sin gumma.. hahhaa dagen har lite skoj i sig idag också trotts att det är helt dött med människor.

GAH! Det skulle vara så skönt att bara lägga sig hemma igen i sängen och bara gosa ner sig i täcket och glo på film hela dagen!
Nu ska jag fortsätta att jobba... Ska försöka göra något, ska väl se om någon ställt till på hyllorna eller om man kan göra om någonting här igen! Älskar att göra om här, även fast det är små saker :P


Over and out!
PS: Snälla kommentera om ni läser :'(

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Melinda

Jag läser ;D

2008-02-14 @ 22:29:12
URL: http://melindawingren.blogg.se

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0