Äntligen sambo ;)

Nu är Robin och jag sambos på riktigt, för nu står vi listade på samma adress och samma lägenhet ;)
Eller a, vi blev det den första februari. det är så underbart att leva med honom. Han är min vackraste ängel.

Och det är så mysigt att få hålla på med hästar igen. Dem är ju så mysiga. Min bästis har nämligen 4 st. En korsningsponny, en shettis, och två gottisar. Och fölet, den ena gottisen, Stjärnfall, hon är verkligen min favorit, hon är alltid så mysig när man kommer in och sätter sig i boxen, alltid så lekfull och charmig. När man sitter där så vill hon gärna leka, kanske låter konstigt när jag säger leka med en häst ;) Men hon kommer fram med mulen, tar sin övreläpp (?) och drar ut och drar den snabbt  på kroppen som om hon känner på mig vad det är hon ska bita i/på. Och så har ju hon upptäckt att jag blåser snabbt på henne var gång hon gör så, så det är rätt skoj, fast idag så bet hon mig i ärmen och armen bara hängde och dinglade med när hon slet i kardborren till handöppningen, och sen bet hon av mig luvan, hon tog knapp för knapp och sen var den av :D hahhaa, det var första gången hon gjort så :) Annars så har hon bara tagit tag i den lilla tyg-flärpen som är på dragkedjorna och drar dem upp och ner hela tiden. Och sen idag också så försökte hon bita mg i knät två gånger, undrar vad hon tänkte på egentligen, jag är ju ingen matbit direkt! HAHA! Herre gud vad jag älskar henne.
Men det är bara Geisha jag rider, det är bara hon som går att rida nu när mamma gottis (Lemona) har fång. Det känns att Geisha har stått still länge, hon är väldigt het ute, särskilt på hemvägen då hon vet att hon ska hem till värme och mat.

Jobbet går också skitbra, allt travar på och minm chef är så nöjd med mig. Har börjat vänja mig vid att höra "Shit, det finns bara en som du" "Vi har bara en Johanna och henne måste vi ta väldigt vara på"
Så de tär rätt roligt att höra faktiskt :) Vi har gjort om schemat så jag kommer jobba ännu mer nu än vad jag gjorde förut. Nu är det
Måndag  16-22
Tisdag  9-16
Onsdag 11-22
Torsdag 16-22
Fredag och lördag Ledig
Söndag 16-22


Men det är ju pengar, och det älskar jag. Sen är det skönt att ha något att göra om dagarna också än att bara gå och driva och terroisera Petri och Robin hela tiden. Stackars krakar ibland så jag kan tjata på dem! Förlåt :)

Nej nu ska jag nog ta och fortsätta jobba lite grann. Nu är det bara 3 och en halv timme kvar :) *wiho*

Snälla, om ni läser så kan ni väl kommentera? ;) Då lovar jag att uppdatera oftare och mera :P
Over and Out!


Skriv gärna din åsikt
Postat av: Robin

kul att du tycker om att vi har blivigt sambor, jag tycker också att det är jätte skoj

2008-02-06 @ 23:20:33

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0