Onsdag 20-08-08

Ja då har man gjort klart halva tatueringen nu då. Eller ja, drygt 20 % kanske. Det gjorde så fruktansvärt ont på skuldran att jag höll på att kräkas och svimma. Jag var helt skakis så han  sa att vi skulle sluta och så bokade vi om tiden så ska han göra klart själva tigern och all skuggning. Sen märkte han att jag hade en väldigt liten smärtgräns, att jag var väldigt känslig av mig. Så han sa det att jag skulle se till att grogga eller något innan eller ta med mig cider eller något och sitta där och dricka under tiden han håller på! HAHA, jag som inte ens dricker alkohol :S Hmm, jag vet inte hur vi ska lösa det, men jag kan ju inte sitta med en halv tatuering. Jag måste ju göra klart hela nu. Men smärtan som jag kände, det kändes som att någon brände en med en 200 graders varm platt tång eller ungefär som att man skulle ha handen på en varm stekplatta. Usch det gjorde så ONT! Samtidigt tror jag inte att jag kommer vara lika nervös m.m denna gång nu när jag vet hur det känns. Konturerna är ju värst, det är som R sa, det är en brännande känsla och att skuggningen sedan kommer kännas som en stickande känsla. Men fy fan vad ont det gjorde! Jag får väl lov att klara av det. Min R tror inte att jag kommer klara av det, inte så mycket som jag skrek och grät när jag bara gjorde klorna så kommer det vara tufft när jag kommer göra resten också! Dagen efter nu känns helt okej, jag tänker hela tiden på att den sitter där och är där och petar emellanåt endast för att kolla om den är torr så att jag kan smörja in den med lite Helosan. Men i övrigt så kliar det inte alls och jag blöder ingenting heller. Jag ska nog se till att ta många fler lugnande medicin, igår så tog jag 1 ½ men det hjälpte ju inte alls. Ska nog ta många många fler innan och så ska jag och R försöka grogga mig lite innan också så jag känner mindre. Dock när man tatuerar så blir det sådan smärta att får man hålla på tillräckligt länge så sätter kroppen själv igång något lugnande grejs så att det inte ska kännas lika mycket, man domnar bort också, det kände jag två till tre centimeter runt om när R pratade med mig om tatueringen och sa att det gjorde ondare vid skuldran *nyp* (AJJ!) än vad det kändes vid ryggen *nyp* (HMM?!). Men det är ändå helt okej. Försöker bara tänka på att jag ska klara av dem 40 minuter som är kvar att göra (nu tog det 15-20 minuter). Så jag tänker att så fort det är klart så har jag den klar och jag kommer berigis vara nöjd. På bilderna nu kommer det visas att på klorna är det skakigt, och det är endast för att jag inte kunde sitta still, det gjorde så jädrans ont för att kunna sitta still så.. Men det går att rätta till sen när man skuggar i allting sen istället  = )
   Om ni inte ser helt klart och tydligt så är det bara kika in på min bilddagbok (Anotherstorys) under dagen 19/8 -08


M; jag saknar att kunna prata med dig, varför kan du aldrig höra av dig och varför ska du alltid bli så sur på mig när jag försöker höra av mig till dig? Jag försöker ju bara hålla kontakten och jag vill ju bara vara en vän med dig. Varför ska det vara så svårt för dig?
R; Jag vet inte vad jag ska göra med dig. Jag har så många och så starka känslor för dig att det är folk som blivit sura på mig för att jag inte kan släppa dig när jag egentligen borde det. Jag förstår ju att du inte vill längre, men jag känner så mycket för dig att jag inte vill släppa dig. Jag älskar dig så mycket! Och om du nu inte vill längre, varför ska du då hålla på och bestämma över mig vad jag ska/får göra och inte göra? Jag vet att du bara bryr dig om mig, men om jag väljer att göra en sak så gör jag väl det, precis som att du valde att springa till S direkt efter mig och ligga med? Jag känner mig bara helt tom utan dig. Du var min anledning att leva fortfarande, du var min anledning att fortsätta. Men nu då? Vad har jag att fortsätta för?
Alla blir tjuriga för att jag försöker hålla kontakten och ses ibland, folk bara vänder ryggen och lämnar en i sticket när man behöver dem som mest. Vad fan ska jag ta mig nu? Ska jag fortsätta eller ska jag sluta? Finns det några för och nackdelar till att fortsätta? Till att sluta? Vad skulle dem vara? För jag ser då inga fördelar med att fortsätta. Snälla säg till mig om du kommer på en fördel.
K och M; Jag gillar er riktigt mycket. jag hade så kul med er i fredags och jag hoppas ni vill träffas igen och umgås. Dock är det väl inte riktigt den känslan jag fått av M, men jag hoppas inte att det är sant! Deamid!

Jag hoppas på det bästa! Men man vet aldrig vad som händer omkring en! </3

Over And Out
Johanna Andersson!

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Michaela

Hmm...vilka är K och M? nyfiken ;)

2008-08-21 @ 10:58:16

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0