26.08.08 (Update)

Tisdag; jisses, som jag sa tidigare så går dagarna alldeles för fort. Var på arbetsintervjun idag då på Dennis Krog (DK)  Det gick riktigt bra. Han frågade om jag bara sökte heltidsjobb, men jag svarade att jag sökte alla slags jobb. Heltid, deltid, extra, kväll, det spelar ingen roll. Och det var väl det som han tyckte var bäst. Det är ett ruggit stort minus bara att han känner min förra arbetsgivare. Han berättade att han skulle ringa och prata lite med dem på RV (RixVideo) om mig då, och det kändes som att jag skulle ha berättat om bråket, men dum som jag var så gjorde jag ju inte det! x( Sen pratade jag med Robin om det idag och han sa att jag skulle ha berättat det innan DK får en bild från RV utan att ha hört min story. Så när jag berättade det för Martin så höll han bara med Robin. Jag ska väl berätta det för honom imorrn då, om det kommer ett läge. Om det inte kommer ett läge så vet jag inte om jag ska vara tyst eller om jag ska säga något. Jag får väl se, får gå på min magkänsla. Den är underbar att gå på. Det blir alltid bättre resultat då :) Men iallafall, för att återgå till saken. Jag ska få komma på en "prov vecka" och se hur dem gör på den arbetsplatsen m.m. och när den veckan var slut så skulle vi se utöver det om hur det skulle bli. Det var visst många som hade sökt dit. Han ville vara säker på att han får rätt person, och nu när han tar in mig på en prov vecka också så skulle han visst säga till en annan kille (som också var på prov vecka) att dem skulle ligga lågt för att se hur det blir. Han var visst inte så bra (enligt DK). Jag hoppas på det bästa. Jag ska också ringa facket imorrn och fråga om dem någon gång har haft problem med DK och om dem vet ifall DK har kollektiv avtal. Jag vill inte hamna i samma sörja som på RV.
Jag hann eller orkade inte kolla klart på Transformers idag eftersom jag skulle iväg till DK idag. Så Robin och jag sa att vi skulle kolla på den ikväll. Vi började titta på den vid halv nio men ingen av oss orkar kolla klart på den ikväll. Eller ja, jag orkade, tills Robin gick ut med hunden för natten och jag satte mig här och blev helt seg i bollen. Vi får väl helt enkelt titta klart på den imorgon istället. Hellre kollar jag på den imorrn kväll tillsammans med Robin och njuter av studen att få somna antingen omhållandes av honom eller att jag håller om honom. Mycket mysigare att somna tillsammans. Typiskt bara att jag är en person som alltid kollar på tv tills jag slocknar, och då har Robin redan slocknat för länge sedan. Jag brukar alltid köra med att låtsas sova, röra mig i sömnen och ungefär halvslöddra lite, så uffar jag till honom och han vaknar till. Ibland somnar han lika fort igen men jag gör så tills han vänder sig/vaknar helt, tittar på mig om jag sover och så letar han efter kontrollen till tv:n / tar kontrollen från mig och stänger av. Oftast så är det då jag slocknar på en gång, när han stängt av tv:n, gör jag det själv kommer jag aldrig kunna sova, vet inte varför men det bara är så. Och jag kan inte sova med den på (om jag inte har sovit dåligt dagarna innan) då blir det bara att jag tittar och tittar, försöker blunda men kan ändå inte somna.
Bland det bästa är då att Sex and the City går när vi lägger oss eller legat en stund och pratat. Tidigare så har jag aldrig gillat det programmet, men på något mysko vis så har det vuxit fast mer och mer på mig. Nu älskar jag den serien ;)

Nej nu kommer Robin in med hunden så nu ska vi kila till sängen och prata och mysa lite istället. Mycket trevligare än att sitta här och bara skriva, skriva och åter skriva :)

Over and Out!
Johanna Andersson

Skriv gärna din åsikt
Postat av: malin

ja vill oxå ha jobb!:(

2008-08-26 @ 22:10:52
URL: http://pappasflickamalinw.blogg.se/
Postat av: Melinda

är du & robin ihop IGEN ?!

2008-08-26 @ 23:07:24
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0