25.08.08

De senaste dagarna har det inte alls hänt så mycket. Petri och jag har åkt ut till en strand i Stora Sundby och lekt med Curre, snackat skit och bara varit. Robin och jag har iallafall gett oss ett nytt försök. Och vi båda säger det att detta är sista gången, fungerar det inte nu så är det inte meningen att det ska vara han och jag. Jag försöker koppla mitt humör lite genom att kämpa med att inte bli sur och/eller irriterad hela tiden på allting som inte går min väg. Sen ska Robin också försöka att tänka lite mer på mig ibland också och inte bara tänka på sig själv hela tiden. Vi får se hur det går, båda älskar ju varandra så mycket att vi inte vill vara utan varandra men vi orkar inte med varandras ego / humör.
Nu när jag blev arbetslös så har jag fått gå på en "arbetssökarkurs" som höll på i en vecka. Typiskt att det bara skulle vara en vecka, men det gav en mycket hälp ändå. Skickade ut 3 meriter i torsdags och 6 meriter i fredags. Och ett utav dem ställena var Dennis Krog mitt emot Stålforsskolan. Dem ringde mig idag vid 18 tiden och berättade att jag då hade sökt deras jobb som servitris och att dem tyckte jag var intressant. Så dem ville att jag skulle komma på en intervju imorrn efter lunch / 4-5 tiden. Jag lovar att berätta hur det gick :)
På tisdag den 2 / 9 ska jag tillbaka till Blue Lotus Tattoo och göra klart min tatuering. Jag är lite spänd och nervös inför det men försöker bara tänka hela tiden att jag har redan varit med om det en gång så nu vet jag ju hur det känns och hur fort det egentligen går (så länge jag sitter still ;-) ). Jag hoppas att Rebecka eller Michaela kan komma upp och stötta mig, Robin gav mig inte mycket stöd sist, han satt bara och skratta åt mig när jag grät och skrek Ajj! Om inte annat hoppas jag att båda hänger med. Kommer vara där en halvtimme innan han stänger och sista biten som är kvar kommer ta 40-45 minuter. Desto mer stöd jag har, alltså om båda hänger med, desto lättare är det att snacka om någonting annat än att tänka på smärtan! Tror även att jag ska göra som Patrik sa och grogga lite innan, bra för mig som i princip aldrig dricker ;-) Men jag ska klara mig genom det! Jag kan inte gå med en halvklar tatuering!
Nu ska jag kila iväg med Petri och eventuellt Robin till stranden i Stora Sundby igen :) Dumma Petri var även med om en trafikolycka idag. Jag har bara väntat på det så som han kör på småvägarna ibland x-)

Over and out!
Johanna Andersson

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0