ung förälder?

Hur pass ung är egentligen för ung förälder? Jag fick en länk idag av R till en tjej som är född -95 och är gravid. Hon är beräknad nu i början på december. Eftersom hon är en -95a så är hon 14 år. Är det för ungt eller vad anser ni? Personligen anser jag att det är alldeles för ungt för att bilda familj. 14 år.. Missa hela tonåren med att ha ett barn, ett annat liv att ta hand om. Inte kunna studera själv till det man kanske vill arbeta med när man blir äldre. Jag hade aldrig sett till att behålla ett barn vid den åldern och jag förstår inte hur man kan göra något sådant. Jag känner inte henne, jag har ingen aning om vem hon är så jag dömer inte henne, frågan är bara hur hon tänker? Varför vill man inte kunna leva sina tonår? Festa, resa, ha kul med kompisar och bara leva livet. Njuta medans man är kvar i skolan (efter skolan är det jobbigare att jobba ;)). Men seriöst.. Varför?! Jag har inte tittat genom hennes blogg så där jätte mycket, jag bara glodde genom det i alla hastigaste. Jag tänkte snart sätta mig och titta genom den lite mer, för när jag sneglade så verkade jag inte hitta pappan till barnet någonstans. Vad säger han om detta?! :S
Hennes blogg hittar du här: http://micahs.se/

Nu ska jag fortsätta titta på ensam mamma söker och imorgon ska Julia och jag traska hem till Malin och träffa Sofia + Olivia, Anna + Joel, Tammy + Alizée och självklart Malin med Johannas (det är dem andra mammorna från föräldragruppen). Så det ska bli roligt att komma iväg och träffa dem igen.
Just ja, innan jag går.. Om någon ser min laddare till min kamera (Nikon S2000) så kan ni väl hojta? ;) Jag hittar inte min förra laddare. Den är spårlöst borta och jag har finkammat vår källare, Jimmys pappas källare samt vind och så har jag finkammat mormors källare. Frågan är om den är uppe hos mormor någonstans kanske :S
Nej nu missar jag för mycket på ensam mamma söker. Uppdatering kommer imorgon :)

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Malin Halmstad

Jag har läst den bloggen och hon fick inte reda på att hon var gravid förrens i vecka 20 och hennes fd pojkvän ville först inte vara med om barnet men nu säger hon att han har ändrat sig( han är 18 år)....och hennes mamma ville först att hon skulle adoptera men hon ville inte det så mamman har accepterat det nu.....



Lite sammanfattning om du inte har orkat läsa än:P

2010-11-14 @ 21:29:57
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Helt sjukt att en 14 åring blir gravid och ska bli mamma!

2010-11-14 @ 21:52:00
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0