Lördag 29-05-2010

Jag har hört att riktiga vänner stannar trots att man får/har fått barn. Men jag vet inte om jag ska säga att det stämmer eller inte. För min del stämmer det på vissa personer. Jag var en ganska populär tjej bland mina kompisar, innan jag blev gravid, innan jag fick Julia. Några av dem stannade kvar under graviditeten, för en liten stund. Sedan hon kom så har nog ingen av dem gamla vännerna hört av sig. Är det meningen att man måste skaffa sig nya vänner? Tror folk att man inte kan vara samma person bara för att man har fått barn? Jag kan faktiskt hitta på saker, precis samma saker som innan jag fick Julia. Eller okej, jag kanske inte går ut på krogen varje/varannan helg eller överhuvudtaget festar hela helgerna. Men jag kan fortfarande göra det någon gång ibland. Julia har ju faktiskt en pappa också. Ta inte det där fel nu, jag vet att det kan tolkas på flera sätt. Men inte på ett sätt som säger att jag ska ut varje helg och strunta i både Jimmy och Julia hemma. Nej nej, inte på det viset. Jag säger bara att någon gång skulle det vara roligt att hitta på någonting med några av mina kompisar som jag umgicks med innan jag fick barn. Bara för att man får barn behöver det inte betyda att man är världens tråkigaste människa. Jag har iallafall skaffat mig lite andra vänner nu. Lite fler föräldra-vänner så att jag kan göra något roligt om dagarna. Visst saknar jag mina gamla vänner och den gamla tiden. Men ändå är det skönt att inte umgås med dem nu när Julia är så liten. Varje gång man träffar en gammal vän eller någonting och Julia är övertrött eller hungrig eller vad som helst, så brukar inte hon låta så glad. Och när man försöker göra allting för att hon ska bli nöjd så känner man sig bara uttittad. Inte bara av det övriga folket men när det känns som att ens vänner stirrar ut en för att se hur/vad man gör, gör bara en ännu mer pressad. Även fast dem kanske inte menar att stirra ut en. Jag förstår bara inte varför ens vänner försvinner bara för ett barn. Jag är fortfarande samma person, fast jag har ett barn!

Om det nu är så, att riktiga vänner stannar fast man får barn, så vet jag garanterat vilka som är mina riktiga vänner. Vet du vilka som är dina?

♥♥♥

Skriv gärna din åsikt
Postat av: Anonym

I vissa fall så vänder den nyblivna mamman sina gamla vänner ryggen. De har jag varit med om!

2010-05-30 @ 16:34:52
Postat av: Hanna

Jadu tjejen... såna personer finns det tyvär gott om, det händer nog alla som får barn, det får man lixom ta men det är inte mkt till vänner att ha.... ut och skaffa dig nya, folk som har barn och som förstår :)



Jag har fått såååå många nya vänner sen jag fick Noah och David, hinner knappt med allt och alla nu... Det känns mkt skönare att umgås med folk som har barn, tro mig :)



Hoppas du finner många nya vänner som du kan ha kvar livet ut :)

2010-05-30 @ 21:49:15
URL: http://ekstromhanna87.blogg.se/
Postat av: sofia

Samma problem här!! Mina riktiga vänner har jag bara kommit närmare, men några har också försvunnit... Trist, jag menar jag är ju samma person som innan olivia kom... tur att mammagruppen fanns:)

2010-05-31 @ 11:48:58
URL: http://sophjohansson.blogg.se/
Postat av: sussa

det är du som har vuxit som människa när du vart mamma det ska du vara stolt över.... Du kan lätt sträcka på ryggen och ta åt dig äran..... kram sussa

2010-05-31 @ 16:19:16
Postat av: Anonym

ni får höra av er till kompisarna.

2010-05-31 @ 17:19:30

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0