Djävul eller Gud

"Vissa har allt men vill ändå ha mer. Rätt eller fel och vem bestämmer? Vissa har svaren men tiger ändå. Vit eller svart kan en lögn vara grå? Svårt attt berömma den som har det bra. Lätt att fördömma den som inget har. Djävul eller gud, vad vet jag, vad vet du? Står du kvar om himmelen faller? Djävul eller gud, vad vet jag, vad vet du? Vem står kvar och vem av oss faller? Du eller jag? Vi lever idag och ett liv går så fort. Om du var jag vad hade du gjort? Stannar du kvar fastän hjärtat vill ut? Kan ett farväl vara ett lyckligt slut? Svårt att förlåta den som vänder om. Lätt att begråta det som fanns en gång. Djävul eller gud, vem är du, vem är jag... Tala är silver men lyckas hålla tyst är guld. Stenen är kastad men vem stod utan skuld? Djävul eller gud, vem är du, vem är jag?" / Wester och Eriksson

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0