23-06-2013

Hej igen där ute.
hoppas ni har haft en bra midsommar, det har jag garanterat haft, trots att jag fick jobba ett par timmar på midsommarafton. Hela familjen var hemma hos Julias gudfars pappa. Vi hade jätte trevligt med femkamp och mat, trevligt sällskap m.m.
 
Nu när jag har varit borta härifrån ett tag så finns det så mycket som jag skulle kunna skriva om, berätta osv. Men det skulle ta en hel kväll att skriva ut allting på en gång så jag tar det lite pö om pö istället.
 
Idag har vi storstädat här hemma (yeay). Men någon måste ju göra det också. Jimmy hällde ut/tappade gelé stearin på golvet igår för att hela ljuset med glaset började brinna så han ville ha ut det fort på balkongen. Han hade inte ens märkt att det brann trots att han satt precis framför det, det var ren tur att jag kom in i vardagsrummet och såg det, annars lär det ha slutat illa. Han tappade ut stearinet eller vad man nu ska kalla det för att den själv offrade ifrån sig så Jimmy skulle akta sig så han inte fick det på sig och då hamnade den brinnande lågan med stearin som en pöl på golvet och det gick inte att gno bort med papper. Så nu fick vi det ordentligt städat. Till och med tvättat på samma gång, inte för att vi hade mycket tvätt men tvättar man inte så blir det ju aldrig rent.
 
Och så blev det ut en vända på landet idag för att lämna lite grillkol och sätta upp en gunga i trädet åt Julia så hon får något att roa sig med där ute. Medans Jimmy picklade ihop gungan i trädet så passade jag på att vattna gräset. Anledningen till det är bara för att det har varit så högt så mossan har trivts jätte bra och när vi nu klippte ner allt så blev gräsmattan gul/brun istället. Så med lite vatten nu så blir den nog grön igen.
 
Nu är det dags för mig att ta och titta på någon film eller så innan det är dags att sova, det är upp tidigt imorgon och jobba. Jag fick tur denna vecka att mina tider blev 8-17 istället för som förra veckan när jag gick 9-18.
 
Nej nu är det film eller tv dags.. ha en fortsatt bra söndagskväll så ska jag försöka se till att uppdatera här lite oftare nu.
 
/Jojjo

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0