1 oktober

Tiden springer, vi är redan inne i oktober månad nu. Jisses. Och om två dagar blir min "lilla" tjej hela 19 månader.

Idag blev det en sväng nere på stan och fixa nya BHar åt mig. Efter många om och men så hittade jag två som (förhoppningsvis) kommer kännas bra med. Jag hatar att handla sånt och sen vara missnöjd över att dem inte sitter som man trott eller så. 
Vi hittade även en skrivare/skanner så nu kan jag äntligen skriva ut alla papper och sånt som jag behöver själv, utan att behöva ringa Jimmy och säga att han måste göra det efter jobbet. Och sen att det är scanner på känns också riktigt bra. Det är sånt som alltid kommer komma till användning någon gång (:

Just nu håller jag på att fixar en lista på barnfilmer som jag måste få tag i så Julia kan ha. Igår kväll så hade Jimmy, Julia och jag lite fredagsmys framför Lejonkungen 3, som går nu igen.. Eller ja, gick, den slutade precis (:
Julia springer mer och härjar omkring just nu, men igår var hon duktigare på att sitta still, hela 35 minuter ungefär tills hon tröttnade på att sitta där.
Eftersom Jimmy och jag även gick till Lidl i Råberstorp igår och köpte tvättmedel så stannade vi till på dagiset och lekte lite. Så det kan ha varit en kombination av allt som gjorde att Julia slocknade direkt vi lade henne går. Vi har haft trotsen igen med att hon ska göra det till en lek med att springa ur sängen hela tiden och att vi kommer efter henne för att hon ska lägga sig igen. Kampen varar alltid runt 40 minuter och en timme. 
Så på måndag så kommer jag behöva säga till dagis att Julia endast får sova 50 minuter nu. Så får vi se om hon kommer somna lättare.

Nu är det dags att ta och göra lite mat här hemma.
Ha en fortsatt bra kväll och helg alla där ute.

/Johanna

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0