Vilken natt..

..Den har varit mindre än rolig kan man säga. Jag somnade vid halv 11 snåret, vaknar igen vid kvart över tolv och kan inte somna om förrän en kvart senare. Och då trodde jag bestämt att jag kunde få sova hela natten, men jag hade fel! Julia vaknade vid halv 2 och vägrade somna om. Första gången skulle hon visa någonting i en av hennes leksakslådor, så jag trodde ju att hon hade stoppat ner en av sina nappar där. Men så hittade jag bara ett gammalt tankkort. Istället leter Julia i den som står bredvid och hon tar fram en liten leksaks vattenflaska och en pusselbit. Hon tyckte bestämt att vi skulle sitta och leka mitt i natten, och hon var mindre nöjd på mig när jag sa åt henne att det var dags att somna om och tog bort leksakerna.
Men att lägga henne gick som smör efter det.. Trodde jag.. Det tog 40 minuter så var hon in igen, och igen, och igen. Jag hann aldrig somna om heller för jag blev ju pigg från första gången hon var in och hämtade mig. Vid halv 5 så konstaterade jag att det var vinden som höll henne vaken. Plus att sista gången som hon kom in till oss så skrämde vi skiten ur oss på varandra. Jag blev irriterad på skyttetrafiken och skulle hämta henne någonstans i lägenheten för att lägga henne igen, samtidigt som hon plötsligt bestämmer sig för att springa in i vårat rum. Och eftersom vi båda är mörkrädda, trötta och ledsna/irriterade så slutade det med att jag hinner ställa mig upp, ta ett steg och så slog hjärtat frivolter. För Julias del så såg hon nog bara att någon stod upp i rummet och blev rädd och skrek och hoppade till flera gånger. Stackars Jimmy vaknade och kastade sig mot Julia för att trösta henne medans jag själv försökte landa på golvet igen. Sen dess blev Julia kvar inne hos oss. Så från halv 5 så fick jag sova hela en halvtimme innan mina klockor ringde, och sedan 45 minuter till innan jag vaknar av att Jimmy säger till Julia att vakna som totalvägrade.

Idag är första dagen på Axfood och jag är trött idag. Ibland kan man känna att man inte har någon lust att vara förälder, men samtidigt så ingår ju det här i den delen också. Så bara bita i det sura äpplet och hoppas på att huvudet kan hänga med skapligt bra idag så jag kan komma ihåg någonting också av vad chefen säger.
Just nu så känns mina ögon som 4 kilo grus och jag hoppas på att oboyen kan pigga på mig lite mer.

Igår köpte jag även nicotinplåster, för ifall jag får ett röksug (har kunnat hålla upp i helgen med endast 2 bloss på en dag som smakade bläk). Och igår var jag riktigt glad att jag slutar upp med det också, så som regnet piskade ner på fönstrena igår och vinden som gjorde att det inte fanns en mening att ha frisyr.

Oj, nu är klockan 7.47 så det är lika bra att ta och dricka upp oboyen och sen glo omkring på FB för att vakna lite mer.

Ha en underbar måndag kära vänner, och blås inte bort om det är eller blir samma vindar idag som igår.

/Johanna

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0