Vilken dag är det idag?

Jag önskar att jag bara kunde få lägga mig i sängen igen, dra täcket över huvudet och försvinna bort ett par timmar till. Min morgon är helt åt skogen. Jag får ingen oboy till frukosten i "skolan", det trådlösa internetet lever sitt egna liv så jag kunde inte gå ut på FB på mobilen i morse heller, min dator verkar leva sitt egna lilla liv den med för att nu har varken musen eller tangentbordet någon kontakt med datorn, så när jag kommer hem idag så blir det till att mecka lite dator :P Rätt vad det var när man blir irriterad för allt det där så börjar det regna också. KUL! Och sist men inte minst så försov vi oss med en halvtimme idag. Det är tur att man har Jimmys dator som man kan roa sig med en halvtimme eller så innan man ska iväg.

Det var mindre kul direkt när man vaknar och piggnar till men Julia var så nöjd så ändå.
För ovanlighetens skull så grät eller gnällde inte Julia någonting i morse trots att vi småstressade lite mer med att hinna allting.

Igår hade jag, Jimmy och Daniel det riktigt skoj. Jag vet inte när jag hade det så roligt sist och blev så irriterad på Jimmy i spel sist. Kanske kan det var anledningen till att jag inte spelar emot honom, nog för att han sitter och skryter hit och dit om hur bra det går för honom, eller klagar till tusen om hur dåligt det går för honom.. Vilket det faktiskt gjorde för mig. Grejen var att vi spelade Monopol Pamp på Paradisön och det gick så jävla uselt för mig ett tag att jag fick lov att skriva upp en skuld nota till båda pojkarna, som sammanlagt hamnade på ca 4 - 4,5 miljon. Det var verkligen mindre roligt.. Men strax innan vi slutade så vände lyckan för mig och jag hamnade väldigt mycket plus. Så till sist när vi kände att vi inte orkade med mer (började ca 20.00, slutade helt 01.10) så blev resultatet att Jimmy kom sist på sina 72 poäng. Daniel kom tvåa med sina 82 poäng och jag vann med mina 85 poäng.
Men på något vänster tycker jag nästan, men bara nästan synd om Jimmy när han och jag spelar. Det slutar alltid med att han förlorar emot mig och jag klarar det trots att det alltid ser ut som att det går så himla bra för honom.
Mitt hjärta är så fin ändå, han är inte lika dålig förlorare som jag är (;

Oj, nu blev klockan kvart i åtta och jag känner inte för att prata så mycket mer med er för tillfället, det är jag alldeles för trött för. Så om jag har tur med min dator så kanske jag uppdaterar ikväll. Men nu ska jag ta och slänga i mig en banan och sedan gå till skolan och se om det finns någon som har kommit dit för tidigit.

Hoppas ni andra har/får en bättre morgon än vad jag har fått i alla fall. Och ha en fortsatt bra torsdag.

/Johanna


Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0