Torsdag!

Snart är det helg igen, woho! Och idag är det dags att börja övningsköra truckar ute i Skogstorp. Det ska bli kul att se hur pass jag lyckas första gången eftersom jag bara har varit på en motviktare några gånger.
Igår var det ju teoriprov och vi fick reda på resultatet med en gång. Jag var så irriterad på mig själv för jag hade två frågor som jag var riktigt osäker på och suddade och kryssade om svaren om vart annat, men när jag väl bestämde mig så var det ju naturligtvis fel på båda dem (vad jag tyckte jag såg läraren bockade för). Men jag ska nog inte ta ut segern i förskott, det kan ju vara så att även om jag klarade mig så kanske jag måste få gå genom "felen" med han iaf idag. Ska bli lite intressant ändå. På provet så fick jag 4 fel, alltså 56/60. Och 6 fel var gränsen för att få göra det muntligt idag. SKÖNT! (:

Nu på morgonen så var det Jimmys tur att lämna Julia på dagis igen, skönt är det, dels för att han får vara med och känna på att lämna sitt barn så där än att bara hämta det (det är en annan sak att lämna) och sedan så slipper jag gå dit i kylan som kommer krypandes på oss. Igår var Julia lite ledsen när jag skulle stanna hemma och Jimmy skulle åka med henne.. Men idag var det helt annorlunda. Hon kramade mig jätte hårt och det räckte inte bara med att luta axeln i min famn för att sedan springa iväg, utan nu blev det en ordentligt hård kram och så en puss och sen iväg till pappa. Jag beundrar hur duktig hon är. Som när hon kom upp i Jimmys famn så vinkade hon hej då och sa hej då, flera gånger. Sen gjorde hon samma när dem stängde dörren. Inte ett pip! Och det kändes riktigt bra (:

Min syster skulle ha kommit hit idag också, men igår blev det bestämt att boka om det besöket. Det var lite komiskt för när vi hämtade Julia (som grät i bilen och ropade vovve) så berättade vi att moster skulle komma med sina två vovvar. Sen hinner det inte ens gå 30 sek. så får jag ett sms om att hon har åkt på feber och förkylning. Nåväl, jag har ändå hennes försenade födelsedagspresent hos mig.. Och sen ska hon även få stå modell åt mig. Det är sån tur att hon och jag har likadana kroppar, hon har typ 1-2cm bredare höft än mig. Så det är bra när man ska ha nya kläder, man åker till syster sin och lånar lite. Och hon har ju fått 3 papp påsar (minst) av mig fulla av skit jag inte använder (:

OJ, nu är klockan redan 7.56 så nu är det dags för mig att ta och kila vidare och kolla så att jag har med mig allting ut dit. Så måste jag förbi Shell innan Jenny hämtar mig. Jag är för trööööött! Det var så segt att komma upp ur sängen idag, men jag piggnar nog till mig när jag kommer ut (:

Ha en underbar torsdag alla vänner.

/Johanna

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0