Onsdag 02-11-2011

November månad, nu är det snart dags att julpynta, redan nu i slutet av månaden. Jag har fuskat lite ikväll och bytt till mina röda och vita gardiner i vardagsrummet och röd köksgardin. Inte för att det är så mycket "julpynt" dock men ändå, det är mina "vintergardiner".

Kurserna flyter på som bara den nu också. Ekonomi delen blev avslutad igår och jag blev glad men inte speciellt förvånad när han sa vad jag skulle ha fått för betyg om det nu hade varit så att man fick betyg. Nu när vi inte får det så får jag vara glad med tanken på vad jag skulle ha fått. Anledningen till att jag inte blev förvånad är för att jag och en kille till låg först genom hela kursen typ. En till tjej kom ikapp oss i slutet men det var kanske bara för att vi sket i att göra saker så seriöst och satt och ritade lite titt som tätt för att få tiden att gå, vi hjälpte även dem som satt bredvid oss så tiden flög iväg. Så med ett MVG i ekonomi kändes skit bra!

Och idag var jag och kursledaren H till Axfood och träffade den ansvarige. Mötet tog kanske 20 minuter, om ens det, så det var inte så mycket att gå genom direkt. Han berättade hur dem fungerade, att jag kommer få hoppa lite mellan alla saker att göra (ordermottagning, plock till hyllor, kassa osv.) och jag skulle även berätta vad jag själv vill göra mest... Eller som han sa "vad du känner att du behöver träna mest på.." Hmm, frågan är vad han menade med det när han frågade tidigare om det stämde att jag varit inom handel och att jag då svarade att jag har hållt på med det i 3 år så att det sitter som en vana. Nåväl.. Det kan likväl vara bara att dem har ett annat sorts system än andra eftersom dem är ett grossistföretag.
Så när jag börjar där kommer jag vara så jäkla trött. Från att ha varit mammaledig och arbetslös i 1 ½ år, till att nu gå upp halv 7 (innan mellan 8 och 10), till att sen få gå upp redan vid 5 för att hinna väcka Julia, göra ordning henne, packa mitt och så vidare. Mest synd är det nog om Jimmy som kommer få trava upp och fixa, för att sen åka och lämna Julia på dagis halv 7 senast och sedan lämna mig och sen iväg till hans jobb. Och han börjar också 7! Jag får nog se om jag kanske går själv någon morgon så han kan lämna Julia själv och åka raka vägen till sitt jobb. Jag har ju inte så långt att gå från Bellmansplan ner till stora posten.

Usch nu är jag trött efter allt fixande för att få nya headern bra, inte helt nöjd men duger så länge.. Så jag ska nog ta och kolla på några avsnitt av How I met your mother innan jag gör iordning allting för kvällen/natten.

Ha en underbar onsdagskväll :)

/Johanna

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0