Måndag morgon

Usch, klockan är nästan för lite för att ens orka vara vaken nu. Det är struligt att försöka vända på dygnen. Jag är och har alltid varit en nattuggla, troligtvis så kommer jag fortsätta vara det också. Och som en sådan person så får man lov att bita i det sura äpplet när man ska upp tidigt. Imorse var jag så seg att jag minns bara att en av tre klockor på telefonen ringde i morse, jag undrar vad som hände med dem andra två?! Sen vaknade jag av att Jimmy puffade på mig och sa trött-surt åt mig att gå upp nu.
När man väl är uppe så är det ju inte så jobbigt, så länge man håller sig sysselsatt med någonting. Jag har nu varit klar för dagen i 10 minuter och jag känner hur mina ögon blir vattniga av tröttheten. Sen kanske det inte hjälper att jag sitter framför dumburken heller.

Idag är det truckkörning igen, idag har jag på mig att klara av alla truckarna utom småplocktrucken, så jag har ca fem stycken på mig att klara idag. Annars så fick vi vara där på fredag också för dem som inte är klara, men jag känner bara att jag måste klara det idag så jag slipper göra det på fredag. Sen kanske det kunde underlätta att han hade lite mer ögon att se med. Hade han sett tidigare att jag klarade av småplocktrucken, så hade jag inte behövt köra den och göra allt för att han skulle se (vilket han ändå inte gjorde), för att jag sedan ska behöva fråga honom hur pass många gånger mer jag behöver köra'n när jag redan fixar den? "Ja jag ska titta sen nästa gång så ska vi se då..." Hmm?!?! Är det därför jag aldrig får några bockar? För att han bryr sig mindre om att titta? Jag hade kunnat klara av två st. till förra veckan, men nej då! Jag blir så j-a irriterad. Blir det samma idag så kommer jag inte vara speciellt nöjd. Men det är en annan femma det

Sen ikväll så är det ridning igen, jag kommer få tuss igen för sista gången innan jag får byta till en större. Jag hoppas det går bättre idag. Förra gången så sa hon att det gick mycket bättre än föregående gång (första). Så jag hoppas på en tredje gången gilt.
Jimmy och Julia kommer få bli kvar hemma då också, visst kan vi säkert få en barnvakt så Jimmy kan sitta på en han med (jag skulle göra väldigt mycket för att få se han göra det eftersom han säger att han vuxit upp med flera på gården). Men troligtvis kommer jag inte få göra det, åtminstånde inte idag, och han ser så uttråkad ut på läktaren så det är lika bra att han är hemma.

Men seriöst, jag tittade på klockan och den står bara på 07,02 och jag började skriva bloggen 06,56. Kan inte tiden gå lite mer, bara liiiiite till? Jag ska inte bli upphämtad förrän 07,35 och börjar då gå ut vid 07,20.. Segt!

Jo jag måste bara säga, jag är rätt stolt över mig själv! Jag lyckades hålla mig från att röka igår. Det blev en på eftermiddagen men det var för att jag blev fruktansvärt irriterad på J.. Så istället för att börja bråka så gick jag ut och tänkte på annat. Och det var inte förrän vid 16 tiden. Sen att det blev två till på kvällen var bara för att jag får sånt sug på kvällen. Speciellt innan jag ska sova. Men under tiden jag sitter här nu så känner jag att jag blir mer och mer sugen på en, men det är bara för att jag vet att det är måndag. Men jag ska hålla mig så länge jag kan och sen när jag får pengar så ska jag köpa plåster. Jag vet att dem fungerade på mig sist. Jag slutade bara med dem för att dem tog slut och vi hade inte råd med nya just då. Men det är bättre att lägga lite extra på plåster för att sen kunna spara in allt i det långa loppet än att småköpa paketen hela tiden. Sen vill jag inte stå ute i alla dessa minusgrader som snart kommer komma. Då kommer jag garanterat att bli sjuk istället och det vill jag inte, för det har jag absolut ingen tid med alls.

Oj vad klockan sprang nu. Snart tio över redan. Dags att ta och kolla så man har allting med sig i väskan och sedan städa undan allt morgon skit man drar omkring på, plattänger, riskakor.. Bah! Krig!

Ha en bra måndag alla där ute.

/Johanna

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0