Disiga fredag

Idag är det äntligen fredag och det betyder; äntligen helg! Idag har vi turen att få vara lediga, vi får sitta hemma och söka jobb och sitta och skriva in oss på alla dessa bemanningsföretag som finns. Jag är redan klar med två men många kommer återstå.

Just nu är klockan snart 9.10 och jag sitter och äter frukost framför avsnitt av How I met your mother. Strax blir det att tända i taket, ta fram mp3n och plugga in hög musik i öronen så man kan koncentrera sig ordentligt på truckboken. På måndag och tisdag har vi teori, samt halva onsdagen. För på eftermiddagen där så blir det till att ha teoriprov. Det konstiga är att du får ha med dig precis hur mycket anteckningar du vill till provet, men du får inte ha med dig boken. Hmm?! För det är ju inte så att man kan skriva av nästan allt från boken då och ha med till provet? :O
Jag undrar hur dem tänkte där..

Ja annars då...? Jimmy och jag är i en svacka där vi nästan bara tjaffsar eller gnäller om allt. Vi har varit så sjukt uttråkade i 3 dagar på rad nu så jag har till och med gått och lagt mig två av dem dagarna när vi kommit hem från skola/jobb/dagis. Och när jag till och med går och lägger mig, då är det extremt jävla tråkigt.
Och så är det surt för jag har äntligen hittat ett perfekt datorbord att kunna ha istället för matsalsbordet vi har nu som databord. Men den är bara lite för dyr för att vi ska ha råd med den nu. Så den får nog vänta till löningen och se om man kan hämta den då istället.

Nej ni, nu ska jag ta och fortsätta äta min frukost och kolla på avsnitten innan plugget kallar.
Ha en super bra fredag, och kör försiktigt, det är disigt ute :)

/Johanna

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0