So far; nothing!

Klockan är inte mycket nu inte, hon är bara 10 men ändå känns det som att klockan vore 8 eller något.
Här hemma har vi i alla fall revolution, Julia är hemma och har mysdag med mig idag igen för sen är det konstant hårda puckar ända fram till semestern.. Men revolutionen är att hon har blivit arg en gång. EN GÅNG! Och det var för att hon inte fick slå på den bärbaras skärm. Annars har vi till och med fått äta frukost tillsammans, vid köksbordet och inte någon välling. Hon fick gröt och bröd med juice utan att säga någonting. Nu vet jag att jag ska ge henne ett rån på morgonen medans man dukar fram och gör ordning allt annat. Jag passade på med frukosten bara för att hon fick rånet och gick raka vägen till sin stol och drog ut den. Nu är det dags att sluta med välling helt.
Julia står just nu bredvid mig och leker med ett armband och ett halsband i sten. Hon ska promt lägga ner dem i en av hennes små fyrkantiga hinkar. Och just nu håller hon på att lägga dem på tangentbordet hela tiden, svårt för mig att skriva samtidigt man får armband och halsband på sig :)
Idag händer inte mycket i alla fall. Julia och jag ska bara ta det lugnt och bara vara eftersom vädret är lite si så där halv roligt. Men ut i lekparken lär vi väl gå och det ska vi väl göra strax. Ska bara ge henne en banan först.
Sen ikväll så ska vi ut till syster i Hållsta och hälsa på en liten stund på kvällen. Så är det äntligen underbara helg.
Inte har jag hört någonting från företaget jag var hos på arbetsintervju. Dem sa att jag skulle få höra någonting antingen på torsdagen eller på fredagen (idag). Så varje gång telefonen ringer nu så kastar jag mig på den för att kolla vem det är. Känslan är skum också, emellanåt känns det som att jag vet att dem kommer säga att jag får det, men sen kommer känslan som säger tvärtom istället, att jag tabbade mig helt och hållet. Men ingenting att gå och tänka över förrän jag vet helt säkert, men det är svårt att försöka koppla bort det.
Nåväl, jag ska gå och ge Julia lite banan nu sen ska vi gå ut och leka på gården. Eller vi och vi, hon ska gå traska omkring.
Ha en bra dag!

Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0