Måndag morgon

Redan måndag, igen. Veckorna börjar gå för fort nu och helgerna försvinner innan man ens hinner se dem. Tråkigt men sant. Det har nog mycket med att göra att Julia går heltid på dagis nu, så kvällarna består mest av att göra mat, leka halvtimme - timme och sedan är det dags att sova så man orkar upp nästa morgon. Själv är man tröttare än tröttast. Jag är mer nattuggla än morgonmänniska. Just nu skulle jag bara vilja lägga mig i sängen och hoppas på att den fortfarande är varm och slumra bort några timmar.
Men det går ju tyvärr inte, just nu sitter jag på K 68 igen, snart ska jag iväg på ett möte och sedan komma tillbaka hit. Det är ett jäkla cyklades hit och dit genom stan hela dagarna, men ska man ha saker gjorda så är det det man måste ibland. Skönt att det snart tar slut med det. Den 30 maj börjar jag nämligen plugga igen, omvårdnad fast på distansutbildning. Så när jag har varit på mitt möte (när jag kommer tillbaka hit på K 68) så ska jag och min handledare sätta oss och disskutera hur vi ska göra nu, nyligen på morgonen när jag berättade att jag är antagen så tyckte hon att jag var klar här och skulle inte behöva sitta här mer. Men sen finns det alltid andra som säger andra saker. Men det ska bli skönt att komma igång med någonting.
Om 10 minuter måste jag in på ett annat möte här så det är dags att jag tar och avslutar här och knatar bort.
Ha en underbar dag alla där ute.


Skriv gärna din åsikt

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (det är endast jag som ser den)

URL/Har du en blogg?:

Vad har du för något på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0